سردار قاسم تقی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، در قم افزود: سامانه پدافندی فوق تست های نهایی خود را با موفقیت در حال پشت سر گذاشتن است که عملیاتی شدن آن در ماه های آینده به طور قطع موجب ارتقای چشمگیر توان پدافندی جمهوری اسلامی خواهد شد.
وی با بیان اینکه بُرد رادار این سامانه 200 کیلومتر و سقف پروازی موشک آن 27 کیلومتر است اظهار داشت: موشک طراحی شده این سامانه چابک و چالاک است و از تکنولوژی نوینی که به طور کامل ساخت ایران است بهره می برد.

** خبرهای خوب فضایی در بهمن ماه امسال خواهیم داشت
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به حرکت کشور در مسیر برنامه تدوین شده 10 ساله فضایی گفت: بهمن ماه امسال همزمان با طلیعه سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال پرتاب یکی از ماهواره های دانشگاهی کشور به فضا هستیم.
وی افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن پرتاب این ماهواره، ماهواره های دیگر هواشناسی نیز به دنبال آن به فضا پرتاب خواهیم کرد.
تقی زاده با بیان اینکه در ماه های آینده خبرهای خوب فضایی را به محضر ملت شریف ایران ارائه خواهیم داد، افزود: بر اساس برنامه 10 ساله فضایی کشور، برنامه ریزی برای پرتاب ماهواره های ساخت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور ، در فاصله های زمانی هر 2 تا 3 ساله صورت گرفته است.

** جنگنده بومی کوثر، خوار چشم رژیم صهیونیستی است.
تقی زاده درادامه تحویل جت جنگنده بومی کوثر به نیروی هوایی ارتش را از جمله دستاوردهای مهم وزرات دفاع دانست و گفت: برخلاف گفته های سران رژیم صهیونیستی که تبلیغات واهی بسیاری علیه این دستاورد دفاعی جمهوری اسلامی انجام دادند، این جنگنده به طور کامل ساخت ایران و با تکنولوژی داخلی است.
وی تاکید کرد: تمامی اجزا و زیر مجموعه ها داخلی این جنگنده با تکیه بر سازمان افزار، مغزافزار، سخت افزار و نرم افزارهای داخلی با فناوری های بومی ساخته شده است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه آمریکا به طور قطع با ما نخواهد جنگید چون توان و قدرت تسلیحاتی و سیستم های موشکی کشور را به خوبی درک کرده است اظهار داشت: آمریکا و متحدان آن همچنان شناخت درستی از توان واقعی دفاعی جمهوری اسلامی ندارند چرا که برخی از تجهیزات و فناوری هایی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اختیار دارد تاکنون اطلاع رسانی نشده اند.
وی با تاکید بر دفاعی بودن توان نظامی ایران، ادامه داد: جمهوری اسلامی در برابر هر گونه تهدید، مقابله بسیار قوی و محکمی خواهند داشت و برای روز مبادا فناوری ها و تجهیزاتی که دشمن تصوری از آن ندارد را در اختیار دارد.
سردار تقی زاده به منظور افتتاح ساختمان جدید مرکز فرهنگی، آموزشی و بصیرت افزایی الغدیر سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، امروز به قم سفر کرده بود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.