محمد مصباحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که در طرح اوقات فراغت 32 رشته آموزشی به علاقه مندان ارائه شده است افزود: دختران و پسران در رده های سنی مختلف در حوزه های مختلف فنی و حرفه ای، فرهنگی و هنری، ورزشی و تفریحی شرکت کرده اند.
وی گفت: تاکنون 85 دوره برگزار شده است و طرح اوقات فراغت تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان این که دوره های آموزشی کمک های اولیه نیز در طرح اوقات فراغت گنجانده شده است افزود: کمک های اولیه، امداد و نجات عمومی و تخصصی جزو مهمترین برنامه های آموزشی است تا شاهد رشد سطح آمادگی خانواده ها در برابر حوادث احتمالی باشیم.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: جمعیت هلال احمر با ارائه آموزش های امدادی ضمن غنی سازی اوقات فراغت در جهت تربیت امدادگران فعال است تا شعار «هر خانواده یک امدادگر» تحقق یابد.
وی ادامه داد: در کنار برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های مختلفی از جمله مباحث فرهنگی با عنوان مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی در قالب پیشگیری از اعتیاد، مداخلات روانی اجتماعی و فرهنگی درحوادث و بلایا و سایر برنامه ها اجرایی می شود.
مصباحی همچنین از برگزاری 20 اردوی فرهنگی و تفریحی از ابتدای تابستان امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد 16 دوره به صورت کشوری با حضور دختران و پسران عضو جمعیت هلال احمر قم اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 13 هزار داوطلب عضو کانون های مختلف جمعیت هلال احمر قم از جمله غنچه ها، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی و آزاد هستند.
وی هدف از اجرای طرح اوقات فراغت را افزایش سطح آگاهی و توانمندی جوانان و نوجوانان برشمرد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت نقش مهمی در دانش افزایی، مهارت یابی، تقویت روحیه جسمانی، مذهبی، اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی و هنری و همچنین مشارکت افراد در فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه دارد.
وی تاکید کرد: هر چقدر اوقات فراغت افراد دارای برنامه و با مدیریت باشد از گرایش آنان به آسیب های اجتماعی و محیط های ناامن جلوگیری می شود.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.