جواد زنجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا افزود: در سال 92ب ه تعداد 126 طرح با 2 هزار و 90 میلیارد ریال ، در سال 93 تعداد 238 طرح با 2 هزار و 970 میلیارد ریال ، در سال 94 تعداد 331 طرح با 3 هزار و 140 میلیارد ریال ، در سال 95 تعداد 471 طرح با پنج هزار و 110 میلیارد ریال، در سال 96 تعداد 830 طرح با پنج هزار و 10 میلیارد ریال و در سال 97 به تعداد 150 طرح با 3 هزار و 660 میلیارد ریال در اردبیل افتتاح شده است.

** اشتغال فراگیر و ایجاد فرصت های جدید شغلی در اردبیل
زنجانی با بیان اینکه اشتغال فراگیر از سیاست های مهم اقتصادی دولت تدبیر و امید است، گفت: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال و حمایت از طرح ‌های اشتغال فراگیر هزار و 73 طرح با سرمایه گذاری 3 هزار و 420 میلیارد ریال و با اشتغال زایی پنج هزار و 500 نفر در کمیته فنی تصویب شده که از این تعداد 863 طرح با سرمایه گذاری 2 هزار و 810 میلیارد ریال و با اشتغالزایی چهار هزار و 513 نفر به برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 62 طرح با بیش از 50 میلیارد ریال و اشتغالزایی 122 نفر در اردبیل راه اندازی شده است.
فرماندار اردبیل گفت: تعداد طرح های تصویبی در جلسات کمیته فنی شهرستان 121 طرح با سرمایه گذاری هزار و 140 میلیارد ریال و با اشتغالزایی هزار و 362 نفر است که از این تعداد 74 طرح با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال با اشتغالزایی 356 نفر به بانک ها معرفی شده است.
زنجانی ادامه داد: در حال حاضر 19 طرح با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال و اشتغالزایی 106 نفر موفق به دریافت تسهیلات از بانک عامل شده اند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان برحسب ماموریت سازمانی و با رویکرد ایجاد اشتغال بیشتر در سال 97 تعداد 6هزار و 800 نفر را تعهد کرده اند که در چهار ماه نخست سال هزار و 600 نفر در بخش های مختلف خصوصی و نیز اداری مشغول به کار شده اند.
فرماندار اردبیل بیان کرد: اعتبارات اشتغال روستایی با بهره چهار درصد در مناطق مرزی و 6درصد در مناطق غیر مرزی و 10 درصد در مناطق روستایی کمتر از 10 هزار نفر به استان ها ابلاغ شده و با استفاده از این تسهیلات و با اجرای طرح های اقتصادی روستایی شهرستان تقویت خواهد شد.
او اظهار داشت: ایجاد اشتغال فراگیر به منظور غنی ‌سازی اقتصاد یک منطقه بسیار اهمیت دارد و باید با ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از طرح‌ های اقتصادی میزان اشتغالزایی را بالا برد.
زنجانی ادامه داد: طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه های انرژی ، آب ، کشاورزی و گردشگری در ارتباط با اشتغالزایی در اردبیل مشخص شده و هر یک از ادارات موظف هستند در این جهت اقدام موثری را برای تولید و اشتغال انجام دهند.
فرماندار اردبیل توجه به اشتغالزایی در اردبیل را با توجه به معضل بیکاری ضروری دانست و گفت: در صورت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شاهد اشتغال بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

** کیفیت آب اردبیل ارتقا می یابد
فرماندار اردبیل با بیان اینکه کیفیت آب در این شهرستان پایین است، افزود: برای تامین آب پایدار و نیز ارتقای کیفیت آن برنامه های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت در جریان است.
زنجانی با اشاره به تامین آب آشامیدنی اردبیل از سد یامچی گفت: با راه اندازی برج آبگیر در این سد که اعتبار خوبی در دولت تدبیر و امید برای آن اختصاص یافته پاره ای از مشکلات آب این شهر مرتفع خواهد شد.
وی تشریح کرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط زیست جز اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای این منظور تخصیص خواهد یافت.
زنجانی برداشت های بی رویه از سفره های زیر زمینی را در این شهرستان نگران کننده دانست و افزود: فقدان نظارت کافی در برداشت از سفره های آب زیر زمینی و نبود مدیریت مناسب در این زمینه باعث ایجاد وضعیت نگران کننده کنونی شده است.
زنجانی اعمال مدیریت و برنامه ریزی برای حراست و احیای دشت اردبیل را بهترین راهکار موجود اعلام کرد و گفت: برنامه های محیط زیست باید به صورت منطقه ای و استانی اعمال شود و اگر در این زمینه سیاست گذاری درستی شود می توان بر مشکلات فائق آمد.
وی با بیان اینکه 90 درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود، افزود: برای رفع بحران های موجود در بحث آب باید کار را از کشاورزی شروع کرد و در این راستا با اصلاح الگوی کشت و شیوه های آبیاری می توان مصرف آب را دراین بخش به حداقل رساند.

**بهینه سازی آب در بخش کشاورزی در اولویت است
فرماندار اردبیل بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: در شهرستان اردبیل 18 هزار و 500 هکتار گندم بصورت آبی کشت می شود که با اجرای اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام کم مصرف مانند پیشگام، میهن و سایسولنز در 70 درصد زمین های زراعی به میزان 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.
وی بیان کرد: دولت برای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی تا 85 درصد کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می کند.
زنجانی توسعه کشت محصولات کم مصرف آب را یاد آور شد و گفت: در اردبیل کشت 10 هزار هکتار جو به سبب کم مصرف بودن آب توسعه داده شده و در کشت محصولات سیب زمینی هم محصول سانتا و سبلان جایگزین رقم اگریا شده است.
فرماندار اردبیل گفت: رویکرد ما توسعه کشت حبوبات و کشت گیاهان دارویی در اردبیل است که کشت گیاهان دارویی به میزان 10 هکتار شروع شده است.
وی ادامه داد: برای اصلاح الگوی مصرف ، آبیاری بارانی در سطح 600 هکتار اراضی اجرا شده و کار مطالعاتی آبیاری بارانی در 25 هزار هکتار اراضی شروع شده است.

** گازرسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار اردبیل
زنجانی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی به روستاهای شهرستان اردبیل تحول بسیار عظیمی اتفاق افتاده ، افزود: با تمهیدات انجام شده تا پایان امسال تمام روستاهای بالای 20 خانوار اردبیل از نعمت گاز برخوردار می شوند.
وی گفت: تا سال 92 به تعداد 400 روستا در استان گازرسانی شده بود که این میزان در دولت تدبیر و امید به هزار و 109 روستا رسیده است.
فرماندار اردبیل بیان کرد: روستاهایی که قبل از سال 92 گازرسانی شده بودند اکثرا روستاهای برخوردار بودند ولی در این دولت گازرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده بیشتر مد نظر قرار گرفت.

** 90 واحد بهداشتی در اردبیل راه اندازی شده است
فرماندار اردبیل گفت: تا سال 92 تعداد 80 واحد خانه بهداشت در اردبیل دایر شده بود که این تعداد در دولت تدبیر و امید به 90 واحد رسیده است.
زنجانی گفت: همچنین در دولت تدبیر و امید 10 مرکز بهداشت روستایی ، 19 مرکز بهداشتی شهری و 37 پایگاه بهداشتی راه اندازی شده است.

** 150 طرح عمرانی و اقتصادی در اردبیل افتتاح شد
فرماندار اردبیل با بیان اینکه همزمان با هفته دولت بهره برداری از 150 طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان شروع شده ، اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها در بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی سه هزار و 660 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
زنجانی بیان کرد: این طرح ها شامل63 طرح دستگاه های اجرایی ، 44 طرح سرمایه گذاری ، 26 طرح عمران شهری ، 15 طرح عمران روستایی ، بیمارستان 120 تختخوابی امام رضا (ع) و ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل است.
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.