به گزارش ایرنا ، رضا کریمی روز شنبه در آیین افتتاح همزمان طرح های جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: برنامه ششم اقتصادی دولت به گونه ای تنظیم شده که جزو مردمی ترین برنامه های اقتصادی دولت بوده و گسترش سامانه های نوین آبیاری تحت فشار ، بارانی و قطره ای برای مدیریت مصرف بهینه در مصرف آب، محور فعالیت ها قرار گرفته است.
نماینده مردم اردبیل ، نیر و نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس تصمیم ها دولت مکلف شده سالانه 500 هزار هکتار به میزان تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری بارانی بیافزاید.
او اظهار داشت: در سال گذشته 286 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور به سیستم های نوین آبیاری بارانی مجهز شد.
کریمی همچنین افزود: بر اساس مصوبه ای که نمایندگان مجلس در سال گذشته به تصویب رساندند به استانداران اختیار داده شد که 20 درصد از اعتبارات تملک دارایی استان را صرف گسترش سامانه های نوین آبیاری بارانی بکنند.
او گفت: جرایم مالی زیر یک میلیارد ریال سرمایه گذاران بخش کشاورزی بخشیده شده و آنها با پرداخت اصل تسهیلات دریافتی به بانک ها دوباره پیگیر راه اندازی طرح های خود شدند.
در این آیین از 79 طرح با اعتبار و سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال در زمینه های مختلف زیربنایی و عمرانی در خصوص اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار، کانالت گذاری ،صنایع تبدیلی و تکمیلی و پرواربندی گوسفند و گوساله و انبارداری و نگهداری مواد غذایی ، پرورش مرغ گوشتی و احداث کارخانه تولید خوراک دام پرده برداری شد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.