به گزارش ایرنا،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: ساخت این جنگنده با توانایی‌های ویژه در دوره محاصره نشان از توان علمی بالا و دلیل بر حرکت علمی پرشتاب و پر قدرت کشور است.
وی اظهارداشت: این حرکت نشان می دهد اراده و اعتماد به نفس ملت ایران تحریم ها را خنثی می کند .
امام جمعه اردبیل بیان کرد: اگر آمریکا می خواهد نتیجه تحریم را ببیند، به این جنگنده ایران نگاه کند و درس عبرت بگیرد .
وی با گرامیداشت هفته دولت و تجلیل از شهیدان رجایی و باهنر گفت: ما انسان های بزرگ و هزینه های سنگینی در برابر استقلال و حاکمیت ملی خود تقدیم کشور عزیزمان ایران کرده ایم که 220 هزار شهید جنگ تحمیلی و انسان‌ها و شخصیت‌های بزرگ علمی و معنوی و سیاسی از آن جمله است.
وی ادامه داد: ملت بزرگ ما سال‌هاست که در شدیدترین حصار اقتصادی قرار گرفته و این نیز بخشی از هزینه ای است که ملت ما در مسیر اهداف آرمانی پرداخت می‌کند و ما به آمریکا ثابت خواهیم کرد که یک کشور مستقل در زمان معاصر امکان حیات سیاسی دارد.
عاملی در بخش دیگری از خطبه ها افزود: راهبرد آمریکا در برابر ایران در دولت ترامپ، فشار کوتاه مدت خرد کننده با استفاده از تمام امکانات است و آنها می گویند فشار میان مدت یا بلندمدت در برابر ایران جواب نمی‌دهد چون با تجربیاتی که دارند تدریجا خودشان را با تحریم وفق می‌دهند.
وی ادامه داد: از این رو تحلیلگران می‌گویند اگر ایران بتواند در برابر تحریم‌های فعلی دوام بیاورد و آن را بلند مدت کند، پیروز خواهد شد و بازی را خواهد برد و اگر در این برهه ملت ما به مقاومت خود ادامه دهد و مدیران عرضه بیشتری نشان دهند بطور قطع آنها مغلوب می‌شوند.
عاملی افزود: ابزار اصلی آنها در این فشار کوتاه مدت، جنگ روانی است.و روز های اخیر گروه اقدام ویژه بر علیه ایران تأسیس کرده اند و بشدت تبلیغ می‌کنند که بعد از تأسیس این گروه شرایط ایران وخیم می‌شود در حالیکه اقدام ویژه‌ای نمانده که آنها انجام ندهند و ترکش آنها خالی است.
امام جمعه اردبیل در ادامه سخنانش درباره تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: دولت باید در پرداخت وجه گندم خریداری شده تسریع کرده و مسؤولان استانی هم موضوع را با جدیت تمام پیگیری نمایند.
عاملی با اشاره به لزوم توجه به مساله گردشگری در استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم استان ضروری است چرا که بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت.
وی بیان کرد: سرمایه‌گذارانی که برای احداث مراکز رفاهی و تفریحی به استان می‌آیند نباید اذیت شوند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.