حسن قبادی که روز سه شنبه به مناسبت هفته دولت با ایرنا گفت و گو می کرد، افزود: برای اجرای این طرح های خدماتی ، عمرانی و کشاورزی مبلغ 572 میلیارد و 720 میلیون ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: خانه های بهداشت، نصب و انتقال برق فشار متوسط به طول 4.5 کیلومتر ، طرح های هادی چهار روستا ، آسفالت ریزی گذرگاههای داخل روستایی ،مقاوم سازی مساکن روستایی ، گازرسانی به 23 روستا و قسمتی از زمین های پایاب سد خدا آفرین از جمله این طرح هستند.

** افتتاح پایاب سد خدا آفرین یک انقلاب در بخش کشاورزی منطقه است
فرماندار بیله سوار بهره برداری از طرح پایاب سد خدا آفرین واقع در حوزه این شهرستان را به منزله یک انقلاب در بخش کشاورزی و رونق اقتصادی این منطقه دانست که نمونه آن در این منطقه تاکنون سابقه ندارد.
قبادی افزود: پایاب سد خدا آفرین 36 هزار و 600 هکتار زمین را شامل می شود که 31 هزار هکتار آن در حوزه شهرستان بیله سوار قرار دارد.
وی ادامه داد: این زمین ها پس از بهره برداری از پایاب سد براساس شیوه نامه با نظر کمیته تحقیق به افراد واجد شرایط واگذار خواهند شد و در عمل عشایر منطقه و نیز افراد صاحب نسق در اولویت واگذاری قرار خواهند داشت.
او گفت: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عشایر و نیز حیف و میل زمین های دولتی موجود در پایاب سد خدا آفرین قرار بر این شده تا این زمین ها با عنوان کشت و صنعت های کوچک مورد استفاده قرار بگیرند.

** بیله سوار انبار غله شمالغرب ایران است
فرماندار بیله سوار با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های عظیم کشاورزی منطقه از این شهرستان به عنوان انبار غله نه تنها استان اردبیل بلکه شمالغرب ایران یاد کرد.
وی افزود: همه ساله مقادیر هنگفتی غله و به خصوص گندم در بیله سوار برداشت می شود و در سال 1394 با تولید بیش از 300 هزار تن گندم رکورد تازه ای در تولید این محصول راهبردی در منطقه به ثبت رسید.
او تشریح کرد: به دلیل نبود صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در زمان حاضر از این قابلیت کم نظیر در شهرستان بیله سوار استفاده مفید نمی شود و برنامه ما در راستای سیاست دولت تدبیر و امید بر آن است تا با کمک سرمایه گذاران بومی در ایجاد صنایع تبدیلی مختلف در بخش کشاورزی از خام فروشی فرآورده های زراعی و به خصوص گندم جلوگیری کنیم.

** 90 روستای بیله سوار در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده است
فرماندار بیله سوار یکی از کارنامه های درخشان دولت تدبیر و امید در این شهرستان را گازرسانی به روستاهای منطقه ذکر و یادآوری کرد: در حالی که تا سال 1392 فقط به 21 روستای بیله سوار گازرسانی شده بود طی پنج سال گذشته 90 روستا به این تعداد افزوده شده و در واقع 95 درصد از روستاهای واجد شرایط که اغلب در مناطق کوهستانی و سخت گذر واقعند گازرسانی شده است.
وی اظهار داشت: تا پایان امسال 55 روستای دیگر در شهرستان بیله سوار از نعمت گاز لوله کشی شده بهره مند خواهند شد.

** شبانه روزی شدن گمرک بیله سوار تحقق خواسته دیرینه اهالی بود
فرماندار بیله سوار شبانه روزی شدن فعالیت گمرک این شهرستان را در اردیبهشت امسال تحقق یکی از خواسته های دیرینه مردم منطقه دانست.
قبادی همچنین فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار با 170 میلیارد ریال اعتبار را یک کار ارزشمند ذکر و بیان کرد: ساخت این مجموعه بسیار زیبا و شکیل به عنوان آبروی منطقه و سرزمین تاریخی و متمدن ایران در مقابل میهمانان خارجی محسوب می شود.
وی افزود : طی پنج ماه گذشته بطور میانگین تعداد سه هزار نفر مسافر خارجی در یک روز و شبانه از این پایانه تردد کرده اند و این در حالی است که در بعضی روزها تعداد تردد افراد از 6 هزار نفر نیز فراتر رفته است.

* *داشته های ارزشمند توجه به گردشگری در بیله سوار را ضروری کرده است
فرماندار بیله سوار گفت: حوزه گردشگری این شهرستان با وجود داشته های ارزشمند جغرافیایی ، تاریخی و کشاورزی تاکنون نتوانسته است به شکل شایسته رونق یابد.
قبادی مرزی بودن منطقه ، کشت و برداشت محصولات مهم کشاورزی، تولید فرآورده های دامی ، سکونت جمعیت انبوهی از عشایر و تولید انواع صنایع دستی و فرآورده های خوراکی ، مناظر و چشم اندازهای دل انگیز طبیعی، پیشینه تاریخی و وجود بناها و آثار باستانی را ازجمله داشته هایی دانست که می توانند با جذب تعداد فراوان گردشگران خارجی و داخلی به رونق حوزه سیاحت منطقه کمک کنند.
وی از راه اندازی گردشگری عشایری به عنوان یکی از برنامه های در دست اقدام در بیله سوار خبر داد و افزود: جشنواره کوچ عشایر تنها جشنواره کوچ عشایری در ایران است که در سطح ملی به ثبت رسیده است.
او بیان کرد: کارگروه گردشگری نیز به منظور ساماندهی و هدایتگری مسافران و میهمانان خارجی در استفاده از جاذبه های سیاحتی ،خرید کالاها و صنایع دستی و نیز ساماندهی در مراجعه افراد خارجی که برای درمان و استفاده از امکانات پزشکی استان اردبیل به منطقه سفر می کنند، تشکیل شده است.

** بیله سوار به عنوان دروازه اروپا و قفقاز برای صادرات مناسب است
فرماندار بیله سوار در ادامه گفت: این شهرستان به عنوان دروازه اروپا ، قفقاز و کشورهای cis می تواند بازار 300 تا 400 میلیون نفری این نقاط را در صادرات انواع کالاها و فرآورده های تولیدی کشورمان به دست بگیرد.
وی افزود: شرایط کنونی کشورمان ناشی از اعمال تحریم های آمریکا فرصت و زمان بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاری و تولید در بیله سوار و انجام صادرات به این کشورها از طریق گمرگ این شهرستان فراهم کرده است.
قبادی توجه به ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و دامی در منطقه را برای سرمایه گذاری مناسب دانست و افزود: بازارهای قفقاز، روسیه و آسیای میانه می توانند خریداران حجم هنگفتی از این فرآورده ها باشند.
وی وجود راههای مواصلاتی مناسب را به عنوان زیرساخت لازم و ضروری در حوزه گردشگری و نیز صادرات دانست و گفت: در چند سال اخیر اقدام های بطور نسبی مناسب و مطلوبی در این زمینه در منطقه انجام شده است.
قبادی اصلاح هندسی و ترمیم سه راهی گوگ تپه تا پارس آباد و سه راهی گوگ تپه به شهرستان گرمی را که در مسیر شهرستان بیله سوار قرار دارند از جمله این اقدام ها ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ساخت بزرگراه قفقاز نه تنها به عنوان یکی از خواسته های مهم مردم بیله سوار بلکه مردم ساکن در شمال استان اردبیل است که در سفر اخیر وزیر راه قول مساعد در این باره داده شد.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.
6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.