به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: ترامپ در حال اجرای طرح جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکاست و این طرح 15 محور دارد که در بخشی از آن مطرح کردن شعار مذاکره با ایران پس از خروج شان از برجام مورد تاکید است.
او اظهار داشت: ایرانی ها به دلیل بی اعتمادی، دیگر با آمریکا مذاکره نخواهند کرد و این امکان به آنها داده می شود که از این سناریو به عنوان دلیل سوء نیت ایران برای دنبال کردن برنامه ساخت بمب اتم استفاده کند.
وی فرمایشات هفته گذشته مقام معظم رهبری را روشن ترین و برهانی ترین بیان در بی فایده بودن مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی دانست و افزود: حرمت مذاکره با آنها صرفا ناشی از تفکر آرمانی یا ناشی از امور اعتقادی نیست بلکه بی فایده بودن مذاکره ، سوء نیت آمریکا و عدم ضمانت برای اجرایی شدن تعهداتشان می باشد.
به گفته او ، آمریکایی ها می گویند با تغییر رفتار ایران تحریم ها برداشته می شود و مراد آنها از رفتاری که باید تغییر کند تغییر رفتار در حوزه موشکی ، تغییر رفتار در حوزه هسته ای و تغییر رفتار در عرصه نفوذ منطقه ای است در حالی که نفوذ دست ما نیست.
آیت الله عاملی گفت: این جاذبه ناشی از عظمت انقلاب اسلامی ظلم ستیزی انقلاب و ظلم بی حد و حصر آمریکا و اذناب آنها در منطقه است.
امام جمعه اردبیل همچنین بیان کرد: در دنیا تضمینی بالاتر از شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد ایران در مذاکرات برجام به آمریکا اعتماد نداشت و لذا برای ایجاد تضمین، برجام را به شورای امنیت برد.
وی افزود: قطعنامه 2231 بر تقویت و تسهیل توسعه روابط تجاری و اقتصادی عادی با ایران به عنوان بخشی اساسی از برجام تاکید می کند و از همه دولت ها می خواهد که آن را اجرا کرده و دسترسی ایران به تجارت، تکنولوژی، تامین مالی و انرژی را تضمین نمایند و از اقداماتی که برجام را تضعیف می کند بپرهیزند.
او گفت: خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها نقض اساسی تعهدات حقوقی این کشور بر اساس منشور سازمان ملل متحد است و مستوجب مسئولیت بین المللی می باشد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها از دولت خواست در پرداخت وجه گندم کاران تسریع کند و افزود: بسیاری از کشاورزان استان اردبیل کشاورز جزء هستند و برای تنظیم زندگی خود به پول گندم تحویلی چشم دوخته اند.
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.