به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مهدی ستوده روز پنجشنبه در نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی استان اردبیل افزود: شعرا ، مداحان و هیات های مذهبی در دوری از هرگونه خرافات و بدعت گذاری در آیین های عزاداری نقش تاثیرگذاری دارند.
حجت الاسلام میکائیل مقدسی ، امام جمعه نیر هم با اشاره به اهمیت کار مداحان در انسجام فکری و فرهنگی در جامعه گفت: مداحان در نزد خداوند از شان و مقام والایی برخوردار هستند و باید از این اجر و قرب در نزد خداوند در راه درست استفاده کنند.
وی افزود: در بحث ارائه محتوا مداحان باید دقت داشته باشند تا از محتوای دینی و اسلامی استفاده کنند و از بدعت و خرافات که یکی از اهداف مهم دشمنان در خدشه دار کردن عزاداری ها می باشد، پرهیز کنند.
علیرضا علیپور فرماندار شهرستان نیر هم با قدردانی از زحمات مداحان به کار خطیر آنها اشاره کرد و گفت: مداحان می توانند عامل وحدت و یکپارچگی مردم باشند.
وی بیان کرد: تلاش می شود تا عزاداری ها به همان سیره قدیم و همان روشی که مورد سفارش ائمه معصومین (ع) بوده برگزار شود و بتوانیم آن گونه که در شان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است به عزاداری بپردازیم.
علیپور اظهار داشت: برای انجام عزاداری ها بدون خرافات و بدعت ها، کارهای فرهنگی زیادی باید صورت بگیرد که در این راستا مداحان و مسئولان فرهنگی هیات های مذهبی می توانند با سعه صدر و کلامی مهربانانه در جهت اجرای درست عزاداری ها قدم بردارند.
نیر در 30 کیلومتری جنوب غربی اردبیل واقع است.
6016/7116
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.