فرماندار اردبیل بر برگزاری مراسم ایام تاسوعا و عاشورای حسینی منطبق بر شان و منزلت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد. 
به گزارش ایسنا، جواد زنجانی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در اردبیل اظهار کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در این ایام باید سعی کنند با آگاهی دهی کامل به مردم از واقعه عاشورا دیده حقیقت بین مردم را به این حادثه عظیم جهان اسلام روشن کنند. 
وی با اشاره به اینکه عزاداری مردم اردبیل در این دو روز باید در شان و مقام شهید بزرگ کربلا حضرا اباعبدالله الحسین(ع) باشد از مردم استان نیز خواست در این دو روز بر برپایی هر چه باشکوهتر این مراسم اهتمام کنند. 
فرماندار اردبیل از آمادگی کامل مردم اردبیل برای پذیرایی  استقبال از میهمانان در این ایام خبر داد و بیان کرد: اردبیل شهی حسینی و ولایی است و انتظار می رود مردم ما این خوی و خصلت خود را در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در پذیرایی از میهمانان اباعبدالله (ع) به روشنی نشان دهند. 
زنجانی همچنین با اشاره به اینکه شهر حسینی اردبیل آماده پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی می باشد تصریح کرد: جلوه حسینیت مردم اردبیل در کل کشور نمود یافته و این مراسم همچون سال‌های گذشته با شکوه هر چه تمام تر در اردبیل برگزار خواهد شد. 
وی تقارن تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی را با تعطیلات پایان هفته یادآور شد و گفت: دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس راه، اورژانس و ... آمادگی کامل خود را برای برگزاری این ایام مهم اعلام کرده اند. 
فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه برنامه های عزاداری در روز تاسوعا از ساعت 13 ظهر در میدان عالی قاپو و در روز عاشورا در ساعت 15 عصر برگزار می شود خاطرنشان کرد: همچون سال های گذشته تهمیدات برای نظم و انضباط این مراسم اندیشیده شده و نیروهای نظامی و انتظامی آرامش این مراسم را تامین خواهند کرد.   زنجانی بر آمادگی و هماهنگی دستگاه های اجرایی و خدماتی و انتظامی و نظامی و ترافیکی و امدادی و پزشکی در این مراسم تاکید کرد و افزود: همه دستگاه ها باید در آمادگی کامل باشند و انتظار می رود اماکن و مکان های پذیرایی نیز در خدمت مهمانان باشند. 
وی نقطه عطف عزاداری برای سرور و سالار شهیدان را برگزاری نماز ظهر عاشورا اعلام کرد و گفت: نماز پرشکوه ظهر عاشورا که نمود روشن و بارز قیام امام حسین (ع) در دشت کربلا بود امسال نیز در نقاط مختلف اردبیل برگزار خواهد شد. 
فرماندار اردبیل افزود: امسال در پیاده راه شهیدگاه، مسجد هاشمیه محله وحدت و در سایر نقاط استان اردبیل نماز ظهر عاشورا با شرکت آحاد گسترده مردم برگزار می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.