امین حسین‌ پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون آزاد سازی و بازگشایی تعدادی از رودخانه ‌های استان از تصرفات غیرقانونی از جمله رودخانه بالیقلوچای اردبیل، قوری ‌چای اردبیل، اهرچای مشگین‌ شهر و قره ‌سو در نمین در دستور کار قرار گرفته است.
او همچنین با اشاره به اجرای ساماندهی و باز بودن مجرا برای روان ‌سازی آب در بستر رودخانه بالیقلو گفت: آزاد سازی و ممانعت از دخل و تصرف بی ‌مورد و حتی ریختن نخاله ‌ها در داخل این رودخانه از وقوع سیلاب در بستر رودخانه جلوگیری و به تخلیه کامل مسیر این رودخانه کمک می کند.
حسین ‌پور با اشاره به این که اردبیل جزو مناطقی است که هر سال وقوع سیل و طغیان در مسیل‌ ها و رودخانه ‌ها خسارات زیادی وارد می‌ کند بیان کرد: باز کردن بستر رودخانه ‌ها و مسیل‌ ها زمینه روان‌ سازی عبور سیلاب در بستر رودخانه‌ ها را فراهم کند.
مدیر دفتر حفاظت رودخانه‌ ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل همچنین گفت: با ارزیابی این موضوع و بررسی انحراف‌ های ایجاد شده در مسیر رودخانه ‌ها راهکارهایی برای مدیریت این حوزه ارائه می شود تا با جاری شدن سیلاب در مسیر رودخانه ‌ها جلوی آسیب ‌ها و برخی حوادث ناگوار گرفته شود.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.