بهبود علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برغم سرما زدگی باغ های میوه مناطق سردسیری خلخال در بهار امسال ، شرایط جوی و آب و هوایی مناسب موجب فراوانی محصول انجیر در باغ های میوه مناطق گرمسیری بویژه در بخش خورش رستم شده است.
وی گفت: با توجه به اختصاص بیش از 40 هکتار از باغ های منطقه خورش رستم به کشت انجیر میانگین عملکرد و برداشت این محصول پنج تن در هر هکتار است که شرایط آب و هوایی امسال منطقه امکان برداشت این چنین محصولی از باغ ها را فراهم کرده است.
علیزاده اظهارداشت: با توجه به تولید محصولات باغی ارگانیک در خلخال و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی در تولید انواع میوه ، انجیر تولیدی این شهرستان ارگانیک و سرشار از مواد غذایی عالی بوده و این امر موجب استقبال خریداران این میوه تولیدی خلخال در استان اردبیل و استان های همجوار شده است.
انجیر در درمان و بهبود یبوست ، سوء هاضمه ، سرفه ، برونشیت و آسم کاربرد داشته و مصرف این میوه پس از بهبودی از بیماری های مختلف به افزایش وزن بدن بیمار بهبود یافته نیز کمک می کند.
انجیر میوه ای است که هر 2 حالت خشک و تازه آن مفید و مغذی است ، با وجود این که انجیر خشک در تمام طول سال در دسترس است اما خیلی ها معتقدند جای طعم خوش و منحصر بفرد انجیر تازه را نمی گیرد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.