رضا کریمی روزیکشنبه در دیدار از ایرنا اردبیل با بیان اینکه امکان الحاق نمین به منطقه آزاد اردبیل همچنان وجود دارد، افزود: نمایندگان اردبیل هنوز هم پیگیر موضوع هستند تا مطالبه مردم استان برای بهره مندی از منطقه آزاد تجاری و صنعتی محقق شود و انتظار این است که دیگر نمایندگان نیز با آنها در این زمینه همراه شوند.
کریمی بیان کرد: تاکنون نگاه نمایندگان حوزه انتخابیه اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین به مسایل نگاهی استانی بوده و دفاع سرسخت و تاثیرگذار آنها در باره منطقه آزاد، قرار گرفتن طرح راه اهن اردبیل - پارس آباد مغان در بودجه، موضوع توسعه فرودگاه پارس آباد ، توسعه گمرک بیله سوار و سرمایه گذاری عظیم در پایاب سد خداآفرین موید این واقعیت است.
وی تاکید کرد که افزوده شدن نمین به منطقه آزاد به نفع همه استان از جمله مناطق شمالی است، با توجه به وجود زیر ساخت ها در نمین می توان از امکانات و اعتبارات آن برای سرمایه گذاری در زیرساخت های شهرستان های دیگر از جمله گرمی نیز استفاده کرد، همچنین از امتیاز تبدیل نمین به منطقه آزاد شهرستان های دیگر از جمله نیر، سرعین ، خلخال ، کوثر ، مشگین شهرو اردبیل نیز سود خواهند برد.
او بیان کرد: هیچ منطقی اصولی برای مخالفت با الحاق نمین به منطقه آزاد وجود ندارد و انتظار نمایندگان و اهالی حوزه های انتخابیه نمین ، نیر ، سرعین و اردبیل حمایست و پشتیبانی همه نمایندگان استان از این مهم می باشد.
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان نباید از دیدگاه توسعه ای و ملی غافل شوند ، هریک از مناطق استان قابلیت تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارند به شرطی که اتحاد و همدلی بین نمایندگان مجلس وجود داشته باشد.
وی افزود: در یک سیاست‌ گذاری درست و منطقی می ‌توان از ظرفیت مناطق آزاد برخلاف برخی اظهار نظرها استفاده کرد چرا که قرار نیست مناطق آزاد به محل واردات کالاها و اجناس خارجی تبدیل شود بلکه منطقه آزاد اردبیل می‌ تواند به محل بارانداز کالا به کشورهای همسایه بویژه جمهوری آذربایجان ، آسیای میانه تا روسیه تبدیل شود.
کریمی افزود: بهره گیری از قانون مزیت ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی منطقه ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی، مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی خاص در منطقه آزاد و عدم نیاز به صدور روادید (ویزا) جهت ورود و خروج اتباع خارجی از مبادی ورودی و خروجی مجاز منطقه از دیگر مزایای مناطق آزاد محسوب می شود.
کریمی اضافه کرد: همچنین برخورداری از انواع معافیت های مالیاتی، امکان ورود ماشین آلات و قطعات و مواد اولیه جهت صنایع منطقه بدون عوارض گمرکی از دیگر مزایای چشمگیر مناطق آزاد است.
لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی سال گذشته در هیات دولت به تصویب رسید و برای عملیاتی شدن نیازمند تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.