به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز چهارشنبه در بازدید از پایگاه انتقال خون اردبیل افزود: این شهرستان در توسعه و ترویج فرهنگ اهدای خون جایگاه ممتازی در کشور دارد و لازم است از لحاظ کمی و کیفی این جایگاه ارتقا یابد.
او اظهار داشت: کاستی‌های پایگاه ‌های انتقال خون اردبیل تا حدودی جبران شده تا این مجموعه که در تامین سلامت مردم نقش‌آفرین است، بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.
فرماندار اردبیل همچنین به انتقال خون به عنوان یک نهاد خدمات رسان در قالب سه راس اهدا کننده ، مصرف کننده خون و نیروهای پرتلاس این مجموعه اشاره کرد و گفت: وضعیت مطلوبی در شاخص های اهدای خون سالم و پاک به بیماران نیازمند در استان وجود دارد.
زنجانی با قدردانی از مشارکت مردم اردبیل به ویژه بانوان در اهدای خون بیان کرد: با کارهای تبلیغی و اطلاع ‌رسانی آحاد مردم هر سال به تعداد نفراتی که در این زمینه ورود پیدا می ‌کنند، افزوده شده است.
اردبیل در زمینه تولید پلاسما ، کرایول و پلاکت جز استان های پیشرو کشور است و بخشی از پلاسمای تولید شده در استان برای تبدیل به دارو و سایر فرآورده های خونی از جمله فاکتور هشت و آلبومین به کشور آلمان ارسال می شود.
چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای اردبیل ، مشگین شهر ، خلخال و پارس آباد برای خونگیری از مردم فعال بوده و در سایر مناطق استان نیز که فاقد پایگاه انتقال خون هستند مراکز ثابت و سیار خونگیری دایر است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.