مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 105 نفر در استان اردبیل خون اهدا می‌کنند.
بابک رضازاده در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 12 هزار و 600 نفر اهدای خون در استان اردبیل انجام دادند که این میزان اهدای خون 6 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ما علاوه بر تامین 100 درصد نیاز خونی بیماران استان اردبیل نسبت به اعزام خون و فرآورده‌های به تهران اقدام می‌کنیم که این اعزام‌ها هر دو هفته یکبار اتفاق می‌افتد.
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه هم اهدا و هم تامین خون مورد نیاز بیماران به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: ما تنها کشوری هستیم که هم اهدای خون و هم تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران به شکل 100 درصد رایگان اتفاق می‌افتد.
رضازاده به رکوردداران اهدای خون در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در بین مردان سیدفتاح اطهر با 130 بار اهدای خون رکورددار است و در بین بانوان نیز شیرین عقیلی با 28 بار اهدای خون در این زمینه بیشترین میانگین اهدا را داشته‌اند.
وی میانگین اهدای خون در بانوان را 6.2 درصد اعلام و تصریح کرد: بیش از 93.8 درصد اهدای خون نیز توسط آقایان انجام می‌شود.
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل‌ ادامه داد: در سال گذشته اداره کل انتقال خون استان اردبیل در همه حوزه‌ها به عنوان استان موفق معرفی شد و ما امسال در گرامیداشت 9 مرداد برنامه تجلیل و جشنی را در پارس‌آباد برگزار خواهیم کرد تا در شهرستان‌ها از فعالان این حوزه تجلیل داشته باشیم.
رضازاده اهالی استان اردبیل را در اهدای خون و مشارکت در طرح نوبت‌دهی در ماه محرم پیشرو و پیشتاز در کشور توصیف و بیان کرد: در دو سه سال اخیر با خرید کولر و سایر تجهیزات و عایق‌بندی پنجره‌ها سعی در نگهداری خون و فرآورده‌های خونی به شکل استاندارد داریم.
وی به اجرای طرح سپاس با مشارک 1 هزار و 200 نفر و همچنین آزمایش دقیق بیماری‌های خونی در انتقال خون استان اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته هیچ مورد مثبت از بیماری ایدز را در خونگیری‌های خود شاهد نبودیم و در کمتر از 15 مورد علایم بیماری هپاتیت مشاهده شده و در آزمایش‌های به عمل آمده  موردی از بیماری‌های سرطانی نیز مشاهده نشده است.
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل به ممنوعیت استفاده از خون اهدایی بار اول اشاره و خاطرنشان کرد: ما تنها برای استحصال پلاسمای این خون‌ها و گاه تبدیل آن به دارو این فرآورده‌ها را به آلمان ارسال می‌کنیم.
رضازاده در مورد احداث ساختمان جامع اهدای خون در اردبیل بیان کرد: با تامین 60 درصد اعتبارات از تهران به مبلغ 7 میلیارد تومان و مابقی از استان اردبیل کلنگ‌زنی این پروژه را در هفته دولت شاهد خواهیم بود.
وی بیشترین گروه خونی اهدا کنندگان را A+ و O+ اعلام کرد و گفت: در مهرماه با حضور بازرسان خارجی و با تائید آنها موفق به دریافت نشان ایزو خواهیم شد.
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل به اهدای مستمر توسط اهداکنندگان خون در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اهداکنندگان مستمر در این استان 61 درصد این جمعیت را تشکیل می‌دهند که این میانگین در کشور 56 درصد است به طوری که در طول سال این اهداکنندگان بیش از دوبار و در گروه سنی 18 تا 60 سال اقدام به اهدای خون می‌کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.