رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: در چهار ماهه اخیر کمتر از 20 درصد بودجه سالانه شهرداری صرف کارهای عمرانی شده و 80 درصد این منابع در بخش هزینه‌ای صرف شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به لایحه شهرداری برای اخذ تسهیلات از بانک‌های عامل اظهار کرد: باید این تسهیلات مضاربه‌ای و کوتاه مدت نباشدو تسهیلات دریافت شده بلندمدت بوده و توان بازپرداخت آن برای شهرداری در سال‌های آینده وجود داشته باشد.  
وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر اعلام کردند که نباید این تسهیلات در بخش هزینه‌ای و جاری مورد استفاده قرار گیرد بلکه ضرورت دارد این تسهیلات بانکی صرف پروژه‌های عمرانی و تکمیل آنها شود تا رضایت مردم فراهم آمده و هزینه‌های اجرا به حداقل برسد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: ما هیچگونه محدودیت مبلغ و تسهیلات دریافتی را برای شهرداری قایل نشدیم بلکه در شرایط کنونی بانک‌ها تسهیلات را با شرایط دقیق و حساس پرداخت می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد که مبلغ مورد تقاضای شهرداری که بیش از 500 میلیارد ریال است به شکل کامل تحقق پیدا کند.
افسانه بیان کرد: شهرداری نباید برای سال‌های آینده از طریق این تسهیلات تعهدات بیشتری را ایجاد کند بلکه ضرورت دارد با دریافت این تسهیلات این منابع صرف کارهای درآمدزا و سودمندی شود تا در سال‌های آینده نیز مجموعه شهرداری از آن بهره‌مند شوند.
وی به شرایط بحرانی شهرداری‌ها در کسب درآمد و منابع اقتصادی اشاره و تصریح کرد: وضعیت به گونه‌ای است که شهرداری از بودجه سالانه خود در چهار ماهه اول امسال 80 درصد را صرف هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل کرده و کمتر از 20 درصد صرف کارهای عمرانی و خدماتی شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل به عواقب دریافت این تسهیلات به شکل کوتاه مدت اشاره کرد و افزود: این نوع دریافت تسهیلات بسیار خطرناک است و حتی امکان دارد در آینده‌ای نزدیک شهرداری را با یک بحران جدی روبرو کند.
افسانه ادامه داد: دریافت این تسهیلات با نرخ سود 18 تا 20 درصد قطعا برای سال‌های آینده مشکلاتی را در بازپرداخت این تسهیلات ایجاد خواهد کرد که امیدواریم با دقت و نظارت کامل این تسهیلات به مجموعه شهرداری تزریق شود تا در سال‌های آینده ما جوابگوی شرایط بحرانی در این زمینه نباشیم.
وی گفت: با اولویت‌بندی و اقداماتی که به دور از سلیقه شخصی و تصمیمات مقطعی خواهد بود ما می‌توانیم این منابع را در بهترین مسیر خود هزینه کنیم تا از این محل شهرداری و به تبع آن شهر و شهروندان منتفع شوند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل فلسفه تشکیل شورا را کنترل درآمدهزینه‌ها با پرهیز از برخی انحرافات و اسراف‌ها اعلام و اظهار کرد: ما در راستای شفاف‌سازی این درآمدها و هزینه‌ها موظف به انجام وظایف خطیر خود هستیم و هیچ وقت در این زمینه کوتاه نمی‌آییم.
افسانه خاطرنشان کرد: شهرداری بنگاه اقتصادی نیست که به فکر سود و منافع خود باشد بلکه بهتر است در محل مناسب این تسهیلات به نفع رفاه و آسایش مردم و در تکمیل پروژه‌های زیربنایی هزینه شود تا پاسخگوی مطالبات به حق مردم در این زمینه باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.