به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز چهارشنبه در نشستی که با هدف وضعیت بررسی اصناف در البرز برگزار شد با اشاره به وضعیت دستفروشان در کرج اظهار داشت: ساماندهی دستفروشان در کرج به صورت جدی پیگیری می‌کنیم ولی متاسفانه شهرداری و شورای شهر به وظایف خود عمل نمی‌کنند.
وی اضافه کرد: یکی از گرفتاری‌های کرج در حوزه مشکلات شهری است که اکنون در مورد آن سکوت کرده‌ایم ولی اگر این وضعیت ادامه یابد منافع مردم به خطر خواهد افتاد و سکوت خود را خواهیم شکست.
فاضلیان گفت: در مورد جمع‌آوری دستفروشان بازار بزرگ المهدی نیز دادستانی در این موضوع ورود پیدا خواهد کرد ولی این وظیفه شهرداری است که نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان اقدام کند.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در تحریم‌های شدید اقتصادی و شرایط جنگی قرار داریم باید مسئولان تصمیم‌های درست و متناسب با این شرایط را داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اصناف 2دغدغه مهم مالیات و عوارض را دارند که باید برای حل آن چاره اندیشی کرد اظهار داشت: از اصناف این انتظار وجود دارد که حقوق عامه مردم را رعایت کنند و با توجه به نقش مهم اصناف در زندگی و معیشت مردم، در این زمینه اغماض و مماشاتی وجود ندارد.
رئیس کل دادگستری البرز ضمن با تاکید بر برخورد با اخذ عوارض غیرقانونی بیان کرد: برای حل دغدغه اصناف در حوزه عوارض، هیاتی تعیین می‌شود تا کسانی که با شهرداری اختلاف نظر دارند اختلافات شان در این هیات مورد بررسی قرار گیرد.
فاضلیا ن افزود: در حوزه مالیاتی نیز باید سازوکارهایی تعبیه شود تا اجحافی به کسبه و اصناف نشود، با توجه به اینکه اصناف به نحوه محاسبه مالیات ابهام دارند ضرورت دارد در راستای تبیین و رفع ابهامات و در صورت لزوم برطرف کردن ایرادات اقدام لازم انجام شود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.