به گزارش ایرنا ، حسین نجف زاده روز سه شنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: امسال 50 پرونده تعزیراتی در اداره تعزیرات حکومتی تشکیل ، به 49 پرونده رسیدگی شده و متخلفان اقتصادی به پردخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
وی همچنین گفت: در سال گذشته متخلفان اقتصادی در این استان بیش از 70 میلیارد ریال جریمه شدند و این جریمه به حساب خزانه واریز شد.
نجف زاده اظهار داشت: پرونده های تعزیراتی که مشمول دریافت جریمه نقدی شده اند شامل پرونده های مربوط به حوزه کالا و خدمات و در بخش های تخلفات بهداشتی فاچاق کالا و ارز و نیز مجازات های غیرنقدی از جمله ضبط و توقیف کالا و خودروهای حامل کالاهای قاچاق است.
او با بیان اینکه اصناف قربانی وضعیت اقتصادی موجود کشور هستند، افزود: شرایط سخت اقتصادی موجود در بازار و تورم ناشی از مسائل اقتصادی موجب افزایش 40 درصدی شکایات مردمی در ادارات تعزیرات حکومتی استان شده است.
وی همچنین گفت: افزایش روز افزون اجاره بهای اماکن تجاری همراه با نبود ثبات قیمت کالا در بازار موجب وارد شدن ضرر به بازاریان و اصناف شده و استقبال و تقاضا از اماکن تجاری استیجاری در استان بطور محسوسی کاهش یافته است.
وی از اضافه شدن 2 نیروی جدید به مجموع نیروی انسانی اداره تعزیرات حکومتی خلخال خبر داد و افزود: یک نیروی جدید نیز برای ارائه خدمات تعزیراتی در بازار جذب می شود.
فرماندار خلخال نیز در این نشست خواستار افزایش بازرسی و نظارت از سوی اداره صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف ، اتحادیه های صنفی و تسریع در رسیدگی به پرونده های تعزیراتی برای پیشگیری از گرانفروشی و اجحاف در حق مشتریان شد.
فریدون بابایی گفت: خلخال گران ترین شهر در قیمت میوه بوده و انتظار می رود با افزایش نظارت و بازرسی قیمت میوه واقعی شود.
او اظهار داشت: در بازدید از 15 نانوایی در خلخال فرم های بازدید نانوایی ها از فروردین تاکنون خالی بوده و این امر حکایت از عمل نکردن به وظایف ذاتی و بازرسی این اماکن توسط ماموران و بازرسان واحدهای نظارتی همچون بهداشت محیط ، صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.