به گزارش خبرنگار ایرنا ، بتازگی بعضی از شبکه های خبری و سایت ها مدعی شدند که نرخ تورم در مازندران بالاتر از میانگین کشوری و زندگی در این استان گران تر از سایر نقاط کشور است.
محمد محمدپورعمران عصر دوشنبه در جلسه مشترک مدیران تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن استان در نوشهر افزود : نرخ تورم براساس شاخصه هایی به دست می آید که بر اساس آن در سال گذشته نرخ تورم در مازندران تک رقمی بود و در اردیبهشت ماه امسال نیز این به 7.1 درصد رسید ، در حالی که میانگین نرخ تورم کشوری بر اساس گزارش مرکز آمار در این بازه زمانی حدود 8.2 درصد بود .
وی با تاکید بر این نکته که انعکاس اخبار نادرست و غیر واقعی جز ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم و تشویش اذهان عمومی نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت ، از رسانه ها خواست تا به استناد آمار منابع معتبر و ذیصلاح به مردم اطلاع رسانی کنند .
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران حذف حلقه های واسطه و دلالی را یکی از دلایل موفقیت مهار تورم در استان دانست و اظهار داشت : از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید به تعداد زیادی از متقاضیان برای راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای مواد غذایی مجوز داده شد و خوشبختانه امروز به علت تخفیف های ویژه و ارزان فروشی در این فروشگاهها شاهد رضایت مندی مردم هستیم.
** بازدید از 400 واحد صنفی در یک روز کاری
مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین از نظارت بر بازار به عنوان یکی دیگر از عوامل مهار گران فروشی یاد و تاکید کرد که در این استان به خاطر گردشگرپذیری این گونه نظارت و بازرسی با دقت و شدت بیشتری جریان دارد تا جلوی هرگونه سواستفاده و گران فروشی را بگیرد.
وی که به دستور استاندار مازندران به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی برای سرکشی از نحوه اجرای بازرسی و نظارت ویژه بر بازار کالا و ارزاق غرب مازندران در تعطیلات جاری و همزمان با حضور صدها هزار گردشگری در این منطقه حضور یافت ، گفت که تنها امروز در اجرای طرح نظارت ویژه رمضان بر فروشگاهها ، از 400 واحد صنفی بازدید شد .
محمدپور عمران افزود که در این بازرسی 35 واحد صنفی متخلف شناسایی شده اند که برابر قانون با صاحبان آنها برخورد خواهد شد.
** انتقاد فرماندار نوشهر از انتشار اخبار دروغین در فضاهای مجازی
فرماندار نوشهر نیز در این نشست با انتقاد از انتشار مطالب نادرست مبنی بر گرانفروشی در فضاهای مجازی به مردم این شهرستان توصیه کرد که تحت هیچ شرائطی به مطالب منتشر شده در این فضاها اعتماد نکنند چرا که اغلب این اطلاعات کذب و خلاف واقعیت است.
عبدالصمد صفرنژاد افزود : متاسفانه از سه ماه پیش در فضاهای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی اطلاعاتی با موضوع پدیده سرسام آور گرانفروشی منتشر شد که انتشار این اطلاعات باعث تشویش اذهان عمومی و جو روانی میان مردم می شود.
وی اظهار داشت : درپی بازدیدهای مستمر از واحدهای صنفی شهرستان یکی از علت های اساسی گرانی در برخی از ماههای سال بویژه ایام نوروز یا ماه مبارک رمضان ممکن است ناشی از افزایش کرایه ها ، آن هم به دلیل محدودیت های ترافیکی جاده های کندوان و هراز باشد و در سایر موارد ادعای گران فروشی کذب است .
صفرنژاد همچنین از مسئولان ادارات صنعت ، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی مازندران خواست تا برای آگاهی عموم مردم نسبت به نصب پارچه نوشته در سر در واحدهای صنفی متخلف که اقدام به تعطیلی آنها شده است ، اقدام کنند.
شهرستان نوشهر با جمعیتی دستکم 140 هزار نفر در نوروز امسال پذیرای بیش از دو میلیون مسافر و گردشگر بوده است .
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.