هر ساخت و سازی که خلاف پروانه و ضوابط ساختمانی است در کمیسیون ماده 100 قابل رسیدگی است.   علی وهابزاده درگفتگوباخبرنگار ایسنا منطقه اردبیل بابیان اینکه تعامل دوسویه مردم ودستگاههای خدمت رسان یکی ازعوامل موثر در راستای ساختن شهری آباد وزیبا خواهد بود، اظهارکرد: کمیسیون ماده 100 شهرداری تنها مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی است .
مدیراداره حقوقی شهرداری اردبیل گفت: مالکین اراضی واملاک واقع درمحدوده شهر  وحریم آن باید قبل از هرگونه عملیات عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کنند بطوریکه  شهرداری می توانند ازعملیات‌های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه به وسیله ماموران خود در زمین محصور یا غیرمحصور جلوگیری کنند.
وی با تشریح عملکرد کمیسیون ماده 100 شهرداری این کمیسیون را دارای شخصیت حقوقی مجزاازشهرداری عنوان واظهارکرد: کمیسیون ماده 100 شهرداری مرجع شبه قضایی رسمی رسیدگی به تخلفات ساختمانی است بطوریکه نقش پیشگیرانه درگسترش ناموزن وغیراصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد و مغایر با پروانه ساخت را دارد.
مدیراداره حقوقی شهرداری ادامه داد: کمیسیون ماده 100 متشکل از 3 عضواصلی نماینده دادگستری،  نماینده وزارت کشور و نماینده شورای اسلامی شهراست که دررسیدگی به انواع تخلفات ساختمانی صلاحیت ذاتی دارد و در جهت نظم بخشیدن به شهرسازی و ساخت و سازهای شهری تلاش می کنند.
 وهاب زاده تاکیدکرد: مهاجرت بی رویه به شهرها و تراکم جمعیت شهری گسترش ناموزن وغیراصولی ساختمان‌ها را در پی دارد بطوریکه در این زمان نقش کمیسیون ماده صدشهرداری به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی نمود بیشتری پیدامی کند.     به گفته وی چنان چه نسبت به رای کمیسیون ماده 100 در دیوان شکایت شود اما این دیوان دادخواست داده شده را رد کند می توان شکایت مجدد انجام داد با توجه به ماده 65 قانون دیوان عدالت اداری کلیه آراء شعب بدوی دیوان به درخواست یکی ازطرفین، وکیل، قائم مقام یا نماینده قانونی قابل تجدیدنظر خواهی درشعب تجدیدنظراست .
همچنین آراء صادره ازکمیسیون ماده 100 قابل اعتراض در دیوان است بطوریکه طبق قانون مهلت اعتراض آن برای افراد مقیم ایران 3 ماه وافراد خارج از ایران 6 ماه تعیین شده است .
وی با اعلام اینکه ماده 100قانون شهرداری‌ها یکی از موارد کاربردی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: امیدوارم با آگاهی شهروندان از قوانین و ضوابط مربوط به کمیسیون ماده 100 شاهد کاهش تخلفات ساختمانی و نظم بخشیدن به ساخت وسازها باشیم .   وهاب زاده با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات ساختمان‌های خارج ازحریم شهر در صلاحیت کمیسیون ماده 99 است، گفت: رسیدگی به این گونه تخلفات دراختیار کمیسیون ماده 100نیست بطوریکه این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به تخلفات داخل حریم وحوزه شهرداری را دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.