رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: شایسته نیست در حوزه پژوهش تنها به تهیه و گردآوری مطالب اکتفا کنیم و یا بخواهیم با دید تزئینی به پژوهش و قرار دادن آن در کتابخانه‌ها و طاقچه‌های منازل از عمل به آن طفره برویم.
رضا عبدی در گردهمایی کارشناس مسئولان حوزه پژوهش، کتابداران و مدیران مجلات علمی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در سرعین اظهار کرد: در سال‌های اخیر و در دانشگاه فرهنگیان توجه جدی به حوزه پژوهش انجام شده به طوری که با تاکیدات مقام معظم رهبری یکی از رویکردهای این دانشگاه تمرکز در حوزه پژوهش است تا بتوان در حل مسایل کشور ورودی عالمانه پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما برای توسعه پایدار و همه جانبه کشور راهی جز تقویت و حمایت از دانشگاه فرهنگیان نداریم چرا که با تکیه بر توسعه منابع انسانی می‌توانیم در پیمودن مسیر مولفه‌های دیگر توسعه موفق عمل کنیم.
رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل بیان کرد: درر حوزه پژوهش آنچه که مورد غفلت قرار گرفته کاربردی کردن نتایج و خروجی این پژوهش‌هاست که اگر بخواهیم از این غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها رهایی پیدا کنیم باید به عملی و کاربردی کردن این پژوهش‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و در همه زمینه‌ها توجه و دقت لازم را داشته باشیم.
عبدی گفت: قطعا در تحصیلات تکمیلی روش‌های متنوع تحقیق مورد دقت و توجه قرار می‌گیرد و به یقین ما در رسیدن به مراتب عالی علم و توسعه یافتگی فناوری‌ها منهای پژوهش و تحقیق نمی‌توانیم به نتایج قابل قبول و مطلوبی دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: ما در پژوهش‌ها باید به دنبال ارائه بهترین راه حل باشیم تا مشکلات متعدد کشور در همه زمینه‌ها به راحتی حل شده و گره‌گشایی شود.
رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با تاکید بر حذف تعصب از مسیر مطالعه، تحقیق و پژوهش و انتخاب بهترین راه حل برای تقویت برنامه‌های عقلانی و منطقی در مسیر گشایش مشکلات متعدد بیان کرد: به هیچ وجه نباید نتایج و خروجی پژوهش‌ها مورد غلفت و بی‌توجهی قرار گیرد بلکه شایسته است با بکارگیری نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها به دنبال فرآیندی باشیم تا کشور از وضعیت موجود در سایه علم و دانایی و تلاش محققان در ریل توسعه قرار گیرد..
عبدی با قدردانی از حضور کارشناس مسئولان حوزه‌های پژوهشی، کتابداران و مجلات علمی دانشگاه فرهنگیان در گردهمایی اردبیل افزود: باید تلاش کنیم تا خروجی این برنامه‌ها به ارتقای کیفی فعالیت‌ها در این حوزه و تسهیل بهتر امور بینجامد.
پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در قالب مرکز آزادگان نیر، علامه طباطبایی و بنت‌الهدی با تحصیل 731 دانشجومعلم به همراه 21 نفر عضو هیئت علمی و 109 مدرس مدعو در رشته‌های کارشناسی پیوسته ابتدایی، زیست‌شناسی، شیمی، الهیات، زان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، عربی و ... با داشتن تمام امکانات و تجهیزات دانشجویی نظیر خوابگاه، کتابخانه، آزمایشگاه، سالن ورزشی و سایت اینترنت ارائه خدمات می‌کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.