به گزارش ایرنا ، غریب منوچهری روز چهارشنبه در جمع هنرمندان انجمن سینمای جوانان استان اردبیل افزود: در چهار پنج سال گذشته تعداد سینماهای استان از 2 به پنج سینما افزایش یافته و تمام آنها نیز مجهز به تجهیزات پخش دیجیتالی شده اند.
وی بیان کرد: در این سال ها 2 فیلم سینمایی در استان تولید شده و سومین فیلم بلند نیز در مرحله پیش تولید است ، ضمن اینکه در فیلم های کوتاه نیز سینماگران جوان اردبیلی در جشنواره های داخلی و بین المللی درخشش خوبی داشته اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون دغدغه فیلم کوتاه ما تبدیل به فیلم بلند سینمایی شده بیان کرد: در استان با فیلمسازان حرفه ای مواجه بوده و باید با تامین امکانات فعالیت در این بخش را گسترش دهیم.
منوچهری با اشاره به اینکه سینماگران استان با سیلی صورتشان را سرخ نگهداشته اند و تعداد قابل توجهی از استعدادهای خوب سینما از استان رفته اند، اضافه کرد: استان باید این کشش را داشته باشد که از رفتن این فیلمسازان جلوگیری کند، چرا که رفتن آنها هم از لحاظ فکر و اندیشه و هم سرمایه به ضرر استان است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با اشاره به انتظار هنرمندان، خواستار تخصیص بودجه فرهنگی مناسب به استان شد.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.