سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی در این خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا دباغ عبداللهی با اعلام این خبر تصریح کرد:  این جشنواره پیرو جشنواره سراسری استان ها با محوریت آشپزی ایرانی و با هدف معرفی جاذبه های گردشگری غذا برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در بازه زمانی سه الی پنج مرداد ماه سال جاری،  تاکید کرد: این جشنواره شامل بخش های مسابقات استعدادیابی آشپزی، انتخاب بهترین مراکز عرضه غذا و اهدای جوایز نفیس به برندگان برتر است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: این جشنواره در شهر اردبیل، منطقه نمونه گردشگری شورابیل، جنب نمایشگاه بین المللی و مجموعه شهر خورشید برگزار می شود.

به گفته دباغ عبداللهی جوایز نفیس نقدی از جمله 30 میلیون ریال برای نفر اول، 20میلیون ریال برای نفر دوم و 10 میلیون ریال برای نفر سوم  در بخش استعدادیابی آشپزی عمومی پیش بینی شده است و این رقابت مهیج فرصتی جهت معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل فراهم می سازد.

وی تاکید کرد: در بخش مراکز عرضه غذا و آشپزان حرفه ای ضمن ارائه گواهی نامه معتبر و حضور در رقابت ملی به عنوان مراکز مورد تایید در کتاب معرفی آشپزان و مراکز عرضه معتبر غذا برای بهره مندی صنعت گردشگری منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.