نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته نیست استان اردبیل جزو اولین‌ها در کشور در وضعیت بد و شرایط نامناسبی باشد که همواره چنین جایگاهی همه ما را رنج می‌دهد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، صدیف بدری مراسم افتتاح طرح‌های بهزیستی اردبیل به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: مجلس در کنار دولت در بخش حمایتی از سازمان بهزیستی و کمیته امداد به هر شکل ممکن حمایتی جدی داشته و در تصویب لوایح حمایتی در این حوزه پیشقدم بوده است.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مجلس قوانینی خوب و حمایت 100 درصدی را از نهادهای حمایتی مصوب کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه 100 درصد این طرح مجلس در دولت تغییر یافته و ما خواستار اجرای قوانین و مقررات مصوب مجلس هستیم تا کمیته امداد و بهزیستی بتواند برنامه‌ها و رویکردهای حمایتی خود را توسعه دهد.  
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یکی از این موضوعات را بحث افزایش مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دانست و افزود: هم در سال گذشته و هم امسال این افزایش تا 80 درصد مصوبه قانون کار اعمال شده و یک جهش اعتباری را در پرداختی مستمری‌ بگیران شاهد هستیم.  
بدری محوریت تامین سلامت اجتماعی را در کشور متوجه سازمان بهزیستی دانست و گفت: با توجه به خطیر بودن این مسئولیت و جایگاه ارزشمند مسئله تامین سلامت اجتماعی در کشور با اقداما پیشگیرانه و مددکاری امیدواریم این سازمان تا پایان برنامه ششم توسعه بتواند آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده و به صورت تخصصی با راه‌اندازی معاونت توسعه پیشگیری بتواند اهداف مدنظر را عینیت بخشد.
وی بیان کرد: این سازمان باید دلیل افزایش آسیب‌های اجتماعی را به صورت دقیق و کارشناسی شده مورد بررسی و احصاء قرار دهد که به چه دلایلی این آسیب‌ها در کشور تشدید شده و راهکارهای کنترلی در این زمینه با استفاده از ابزارهای قانونی در مجلس و دولت فراهم آید.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مصوب جامع حمایت از معلولان به ویژه تامین اشتغال برای معلولین تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته حتی در دستگاه‌های اجرایی و دولتی سهمیه موردنظر برای استخدام معلولان لحاظ نشده در حالی که انتظار می‌رود براساس بازنگری که در این قانون انجام شده تمام حق و حقوق معلولان مراعات شود.
بدری همچنین به جذب پشت نوبتی‌ها برای بهره‌مندی از خدمات بهزیستی اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل 12 هزار پشت نوبتی مستحق داریم که امیدواریم با توجه مسئولان سازمان بهزیستی کشور و استان و براساس بودجه 97 این سازمان زمینه جذب آنها فراهم آید.
وی با انتقاد از رتبه اول استان در حوزه‌های دارای وضعیت نامطلوب و بد همچون طلاق، اعتیاد و سایر آسیب‌ها خاطرنشان کرد: آرزوی ما این است که استان اردبیل حداقل در حوزه بهترین‌ها نیز بتواند رتبه اول کشور را همچون اشتغال، فعالیت واحدهای تولیدی و ... به دست آورد.
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل ضرورت تجهیز و راه‌اندازی ساختمان اورژانس اجتماعی را بعد از 8 سال و همچنین تامین مسکن مددجویان به تعداد مورد نیاز را در سطح استان خواستار شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.