معرفت آذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این آیین نامه توانمندی سازی روستاها و برطرف شدن بسیاری از مشکلات عشایر را بدنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، سهمی از مالیات بر ارزش افزوده به عشایر اختصاص یافته و اگر این اعتبار تخصیص یابد،‌ با هزینه کردن در مناطق عشایری، اقدامی مناسب برای حل مشکلات این قشر زحمت کش بعمل خواهد آمد.
آذری گفت: فرمانداری ‌ها در تخصیص بودجه و اعتبارات به طرح ‌های عشایری توجه ویژه‌ ای داشته باشند تا خدمات لازم به عشایر به صورت بهینه انجام گیرد.
وی بیان کرد:‌ عشایر استان اردبیل مشکلاتی از قبیل ،ساماندهی نشدن ، تامین آب شرب مناسب و جاده دارند و برای برطرف شدن آنها پیگیری های لازم با مسئولان دستگاه‌ های اجرایی انجام شده است.
آذری بیان کرد: انجام خدمات بهتر و مطلوب به جامعه عشایر استان از مهم ترین اولویت‌ های این اداره کل بوده و تلاش می شود با کمک سایر دستگاههای اجرایی سطح ارائه خدمات به این قشر زحمتکش ارتقا یابد.
آذری خواستار او خواستار اختصاص سهم عشایر استان اردبیل از محل عوارض درآمد عمومی و آلایندگی قانون مالیات بر ارزش افزوده شد و گفت: با انجام این کار می توان اعتبارات لازم برای خرید 10 دستگاه تانکر آبرسان به عشایر را تامین کرد.
جمعیت عشایر استان اردبیل 66 هزار و 500 نفر و در قالب 12 هزار و 800 خانوار بوده که به نگهداری 1.5 میلیون راس دام مشغول هستند.
عشایر استان از 45 طایفه مستقل تشکیل شده که همه ساله در یک هزار و 527 اوبا ، 527 قشلاق ، 237 ییلاق ، هفت زیست بوم و 51 سامانه زندگی می کنند.
در مقایسه با جمعیت عشایری کشور عشایر شاهسون اردبیل 6.5 درصد از جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند و در قیاس با جمعیت استان اردبیل شش درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.
عشایر استان همه ساله 10 هزار و 500 تن گوشت قرمز ، 43 هزار تن شیر ، پنج هزار و 400 تن پنیر و یک هزار و 500 تن پشم و 13 هزار و 600 متر مربع صنایع دستی تولید می کنند.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.