به گزارش ایرنا ، رییس اداره ورزش و جوانان خلخال روز جمعه در این همایش گفت: همایش بزرگ ورزشی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر هشجین از ساعت 7 صبح امروز از محل روستای مره جین از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال به سمت قله سه هزار و 322 متری آق داغ آغاز شد.
سید ناصر میرمرسلی افزود: شرکت کنندگان در همایش در 2 مرحله و مرحله اول از روستای مره جین تا کمپ تکه بولاغی و مرحله دوم از محل کمپ تا قله کوه موفق به فتح قله شده و پرچم پر افتخار کشورمان را در بلندای دومین قله مرتفع استان اردبیل به اهتزاز درآوردند.
او اظهار داشت: در این همایش 600 نفر از کوهنوردان و علاقه مندان به کوهنوردی و طبیعت گردی شرکت داشتند که 250نفر از این تعداد متشکل از برادران و خواهران تا پایان مرحله اول صعود تا کمپ تکه بولاغی همراه شده و 350 نفر نیز موفق به صعود به مرحله دوم و فتح قله در گرمای شدید شدند.
رییس اداره ورزش و جوانان خلخال با اشاره به اهمیت برگزاری همایش های ورزشی در معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان گفت: خلخال در سال گذشته رتبه اول استان اردبیل را در زمینه برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی شهری و روستایی و همچنین برپایی جشنواره های ورزشی متعدد به خود اختصاص داد.
قله سه هزار و 322 متری آق داغ خلخال به عنوان دومین قله مرتفع استان اردبیل پس از سبلان ، علاوه بر برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری یکی از زیستگاه های مهم حیات وحش کشور است که وحوش کمیابی همچون پلنگ ایرانی ، کل و بز ، کبک دری و انواع گیاهان دارویی نایاب را در دل خود جای داده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.