به گزارش ایرنا ، معاون اداره ورزش و جوانان خلخال روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی این همایش گفت: این همایش با هدف معرفی جاذبه های گرشگری منطقه ، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نهادینه شدن ورزش خانوادگی در بین آحاد جامعه با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد برگزار خواهد شد.
رقیه زادمهر افزود: اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی زیر مجموعه این اداره ، بخشداری ، شهرداری و شورای اسلامی شهر هشجین ، فرمانداری و دستگاه های اجرایی خلخال در برگزاری این همایش مشارکت دارند.
او اظهار کرد: برای پذیرایی و اسکان میهمانان و کوهنوردان غیر بومی این همایش برنامه ریزی شده و شرکت کنندگان با استفاده از وسایط نقلیه عمومی صبح روز جمعه به محل صعود به قله منتقل خواهند شد.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این همایش ورزشی می توانند تا پایان وقت اداری روز سه شنبه 12 تیرماه با مراجعه به اداره ورزش و جوانان خلخال و یا دفتر نمایندگی این اداره در شهر هشجین نسبت به ثبت نام اقدام کنند، افزود: ساعت حرکت از شهرهای خلخال و هشجین به روستاهای سوسهاب و مره جین محل حرکت به قله ساعت 5 صبح روز جمعه بوده و صعود به قله آق داغ نیز از ساعت 7 صبح آغاز می شود.
احمد قنبری ، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال نیز در این جلسه برگزاری همایش ها و جشنواره های سراسری را فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری ، تاریخی و طبیعی شهرستان و ترویج فرهنگ ورزش به عنوان یک عامل بازدارنده از آسیب های اجتماعی دانست.
او افزود: انتظار از مسئولان دستگاه های اجرایی همکاری بی منت و بی بهانه در اجرای این برنامه های ورزشی و نشاط آور در جهت افزایش شور و نشاط اجتماعی در جامعه است.
قله 3 هزار و 303 متری آق داغ خلخال به عنوان دومین فله مرتفع استان اردبیل پس از سبلان علاوه بر برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری یکی از زیستگاه های مهم حیات وحش کشور است که وحوش کمیابی همچون پلنگ ایرانی ، کل و بز ، کبک دری و انواع گیاهان دارویی نایاب را در دل خود جای داده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.