به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: کشورهای صنعتی مخصوصا آمریکا به شدت وابسته به نفت هستند و تلاطم در قیمت نفت، به صورت روزانه قیمت بنزین را در این کشور بالاتر خواهد برد و بر قیمت محصولات صنعتی تاثیر مستقیم و عمیق خواهد گذاشت و این نقطه ضعف بسیار بزرگ برای آمریکاست.
وی اظهار داشت: دکتر روحانی بجا گفتند که صادرات نفت در منطقه یا برای همه یا برای هیچکس ، با همین تهدید هنوز چیزی نشده 10 دلار قیمت نفت بالا رفت.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ترامپ از هشدار ایران چنان دستپاچه شد که برای اقناع افکار عمومی فورا اعلام کرد با بن سلمان تماس گرفته و گفته 2 میلیون بشکه نفت به تولیدات خود اضافه کند تا تحریم نفتی ایران اثری بر بازار و اقتصاد دنیا نگذارد و او قبول کرد.
وی افزود: ما می دانیم عربستان که روزانه 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند توان 12 میلیون را ندارد. اگر هم داشته باشد گلوی خلیج فارس دست ایران است ، ارتش آمریکا هم قادر به هیچ کاری در آنجا نیست چون بستن آنجا احتیاج به حضور فیزیکی نیروهای مسلح ندارد و این را ارتش آمریکا خوب می داند.
آیت الله عاملی همچنین تشریح کرد: دولت آمریکا خیالش به دوران مصدق رفته که توانست با تحریم خرید نفت او را ساقط کند اما نمی داند که آن زمان گذشته است ، نه دولت فعلی ایران دولت مصدق است نه ملت ما در بصیرت و مقاومت مثل آن زمان هستند.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها از نیروی انتظامی استان اردبیل در کشف 70 کیلوگرم مواد مخدر قدردانی کرد و از دستگاه قضایی خواست با سوداگران مرگ، بی رحمانه و با سرعت و قاطعیت برخورد کند.
او همچنین با تجلیل از خدمات سپاه به کشور افزود: سپاه پاسداران یک مجموعه صرفا نظامی نیست بلکه طبق قانون اساسی با هدف حفظ و صیانت و دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب تاسیس شده است.
وی اظهار داشت: راه اندازی قرارگاه عظیم سازندگی خاتم الاوصیا توسط سپاه بعد از جنگ تحمیلی که یک قرارگاه علمی، عمرانی و صنعتی است با این هدف تشکیل شده و تاکنون خدمات سرنوشت سازی برای کشور انجام داده و بحران های بزرگی را حل کرده است.
وی ادامه داد: اخیرا 2 مورد از اقدامات بسیار حیاتی این قرارگاه را شاهد بودیم ، اول اقدام تحسین برانگیز این قرارگاه در زمینه بحران آب شرب خرمشهر و آبادان بود بحرانی که مستمسک بزرگی برای معاندین و لشگر رسانه ای غرب شده بود این قرارگاه کار 6 ماهه را در 2 هفته تمام و آب منطقه را تامین کرد.
وی افزود: افتتاح فاز دوم پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس نیز از خدمات سپاه است ، این پالایشگاه در خاورمیانه نظیر ندارد و توسط قرارگاه با دانش فنی بومی ساخته شده و شرکت های بزرگ مثل توتال را به حیرت واداشته است.
خطیب جمعه اردبیل گفت: با اجرای فاز یک این پالایشگاه تا حال از خروج 5 میلیارد و 400 میلیون دلار از کشور ممانعت شده و پس از اجرای فاز 3 کشور ما قادر خواهد بود روزانه 25 میلیون لیتر بنزین صادر کند.
وی افزود: این پالایشگاه از بخش معظمی از خام فروشی جلوگیری کرد، اگر این پالایشگاه نبود، قطعا کشور ما در تامین 80 میلیون لیتر بنزین مصرف روزانه به بحران می رسید.
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.