به گزارش ایرنا این شهدای سرافراز ایران زمین روز یکشنبه (29 بهمن) با استقبال باشکوه مردم و مسئولان استان خراسان جنوبی وارد بیرجند شدند و کاروان شهدا طی روزهای اخیر با گذر از شهرهای مختلف بار دیگر این استان مرزی را به رایحه شهادت و ایثار عطرآگین کردند.
پیکر 6 شهید گمنام از این تعداد امروز (سه شنبه) در شهر بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم از میدان غدیر (فلکه دوم سجادشهر) تا حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تشییع شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر ابدان مطهر شهدا نماز اقامه کرد و شهدای گمنام تا مکان خاکسپاری بر دوش مردم مومن و شهیدپرور این دیار تشییع شدند.
پیکر مطهر یک شهید گمنام در حوزه علمیه بیرجند، یک شهید گمنام در منطقه پدافند هوایی شرق، پیکر 2 شهید گمنام در روستای حاجی آباد بیرجند و پیکر 2 شهید دیگر هم در شهرک دستگرد بیرجند به خاک سپرده شد.
همچنین امروز پیکر 2 شهید گمنام در باغستان شهرستان فردوس، 2 شهید گمنام در روستای چاهک موسویه قاین و 2 شهید گمنام هم در روستای بورنگ شهرستان درمیان با حضور پرشور مردم و مسئولان تشییع و خاکسپاری شد.
پیکر مطهر شهید گمنام 24 ساله که اسفند 62 در عملیات بدر و منطقه عملیاتی شرق دجله شهید شد در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) بیرجند به خاک سپرده شد.
شهید گمنام 22 ساله که در عملیات تک دشمن سال 67 منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نایل آمد، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در منطقه پدافند هوایی شرق آرام گرفت.
2 شهید گمنام که در شهرک دستگرد بیرجند تشییع و تدفین شدند یکی 22 ساله آبان 61 در عملیات محرم و دیگری 29 ساله دی 65 در عملیات کربلای چهار در مناطق عملیاتی شرهانی و ام الرصاص شهید شد.
همچنین 2 شهید 22 و 18 ساله که آبان 61 در عملیات محرم و دی 65 در عملیات کربلای چهار در مناطق عملیاتی شرهانی و امرالرصاص به شهادت رسیدند، در روستای حاجی آباد بیرجند تشییع و تدفین شدند.
2 شهید گمنام که در باغستان فردوس به خاک سپرده شدند نیز یکی 28 ساله که اسفند 62 در عملیات خیبر و دیگری 26 ساله بهمن 64 در عملیات ایذائی والفجر هشت به شهادت رسیدند و پیکر مطهر آنان در جزیره مجنون و منطقه عملیاتی ام الرصاص شناسایی شد.
2 شهید 19 و 27 ساله که اسفند سال 62 در عملیات خیبر و دیگری مرداد سال 61 در عملیات رمضان در جزیره مجنون و منطقه عملیاتی شرق بصره به شهادت رسیدند هم در روستای موسویه قاین، تشییع و به خاک سپرده شدند.
همچنین 2 شهید گمنام 19 و 25 ساله در عملیات تک دشمن سال 67 و عملیات خیبر اسفند سال 62 در منطقه عملیاتی زبیدات و جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل آمدند که در روستای بورنگ شهرستان درمیان تشییع و تدفین شدند.
با احتساب این شهدا، تعداد شهدای گمنام تدفین شده در خراسان جنوبی به 133 شهید در 52 نقطه استان رسید.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.