به گزارش خبرنگار ایرنا ، یوسف خدادادی روز چهارشنبه در دوره آموزشی مدرسین آموزش خانواده آموزش و پرورش افزود: سالانه حدود 80 هزار پرونده کیفری وارد دستگاه قضایی استان می شود که 40 هزار پرونده مربوط به درگیری و نزاع است.
وی بیان کرد: با اینکه استان اردبیل از امن ترین استان های کشور بوده ولی در خصوص نزاع و درگیری جزو رتبه های اول در سطح کشور است.
خدادادی با اشاره به ورود سالانه چهار میلیون پرونده کیفری به دستگاه قضایی کشور گفت: یک چهارم این پرونده ها هم مربوط به خشونت و نزاع است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل الضافه کرد: در حال حاضر آسیب های اجتماعی در کشور و استان اردبیل بیشتر شده است.
وی بیان کرد: آسیب هایی چون بیکاری ، فقر ، مهاجرت ، افزایش طلاق ، اعتیاد ، خشونت و انحرافات جسنی از جمله مهم ترین معضلات اجتماعی هستند که در اثر تربیت ناصحیح ظهور و بروز می یابند.
وی گفت: تربیت صحیح در دوران کودکی و در مدرسه و خانواده باعث کاهش این آسیب ها می شود و برای تحقق این امر باید حوزه آموزش و پرورش تقویت شود.
وی افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته آمار خشونت در مدارس بیشتر از سایر حوزه ها بوده و بیش از 60 درصد دانش آموزان در کشور دچار خشونت هستند.
خدادادی ادامه داد : حل این مسئله ریشه در کاهش مشکلات در بین خانواده ها و مدرسه و رفع مشکلات در این حوزه ها دارد و اگر بخواهیم جامعه از آسیب ها پاکسازی شود باید صفات نیک و مناسب اجتماعی را از کودکی و از مهدهای کودک به آنان بیاموزیم.
وی توجه به حوزه آموزش و پرورش و اختصاص بیشترین اعتبار به این بخش را از جمله ضرورت آموزش بهینه کودکان عنوان کرد و گفت: معلم و مربی باید بدون دغدغه معیشتی به فکر تربیت نسل آینده اقدام کند تا جامعه از آسیب ها مصون بماند.
دوره آموزشی با محوریت آسیب شناسی اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از آن در مدرسه به مدت یک روز برای مدرسین خانواده آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.