سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بر ضرورت بازنگری طرح جامع گردشگری این استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا دباغ عبداللهی با اعلام این مطلب تصریح کرد: ضروری است طرح جامع بر اساس ظرفیت ها و تاسیسات جدید ایجاد شده مورد بازنگری قرار گیرد.

وی همچنین به ضرورت توجه به توسعه گردشگری استان در محور شمال به جنوب اشاره و تصریح کرد: ضروری است بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری هر منطقه نسبت به توزیع متناسب گردشگری در محور شمالی به جنوبی استان اقدام شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: همچنین از برنامه های پیشنهادی این معاونت توسعه گردشگری روستایی است.

دباغ عبداللهی به ضرورت توجه به 48 روستای هدف گردشگری اشاره و تاکید کرد: به ویژه در شهرهای اردبیل، سرعین، گرمی، مشکین شهر، نمین، نیر، خلخال و کوثر توسعه گردشگری روستایی مورد تاکید است.

وی همچنین توسعه گردشگری عشایری در شهرستان های بیله سوار، خلخال و مشکین شهر را ضروری دانست و افزود:  بر اساس ظرفیت های گردشگری عشایر شاهسون این حوزه از پتانسیل های گردشگری استان محسوب می شود.

وی بخش دیگری از ضرورت های توسعه گردشگری استان را توجه به گردشگری سلامت دانست و متذکر شد: در شهرستان های اردبیل، بیله سوار، سرعین و مشکین شهر می توان نسبت به توسعه گردشگری سلامت اقدام کرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به قابلیت های گردشگری زمستانی استان ادامه داد: در شهرستان های اردبیل، سرعین و مشکین شهر نیز می توان نسبت به رونق گردشگری زمستانی برنامه ریزی کرد.

دباغ عبداللهی اضافه کرد: توریسم علمی و کشاورزی در پارس آباد و طبیعت گردی در نمین، گرمی، خلخال و مشکین شهر از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.