به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان حسن حسینی با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان اداره میراث فرهنگی رفسنجان از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری افزود: این شهرستان دارای 11 دفتر خدمات مسافرتی، سه هتل، 2 سفره خانه و یک مجتمع گردشگری است که در ایام تعطیل و غیر تعطیل به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی منحصربفردی است بیان کرد: هر ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از جاذبه های دیدنی رفسنجان دیدن می کنند.
وی ادامه داد: شهرستان رفسنجان به همین نسبت برگزاری تورهای غیرمجاز توسط افراد غیرمتخصص و غیرمرتبط با گردشگری را نیز شاهد است که اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
حسینی اظهار داشت: با توجه به آغاز تعطیلات تابستان و افزایش تقاضای سفر، برخی افراد بدون مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با هزینه کمتر و تبلیغ در فضای مجازی با عناوینی همچون تورهای طبیعت گردی، کوهنوردی، کویر و غیره و حتی تورهای لحظه آخری بدون رعایت قوانین فروش تور اقدام به جذب مسافر می کنند که به دلیل تفاوت اندک قیمت با استقبال مردم مواجه می‌ شود.
وی تاکید کرد: بر اساس قانون فقط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی داخلی و خارجی هستند و ارائه خدمات تور توسط افراد حقیقی و حقوقی غیرمجاز تخلف بوده و طبق قوانین با متخلفان در این حوزه برخورد خواهد شد.
138 دفتر خدمات مسافرتی در استان کرمان فعالیت دارند که 50 درصد آنها در زمینه اجرای تورها ورودی و خروجی فعالیت می کند.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می رود.
رفسنجان در فاصله 150 کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.