به گزارش روز جمعه ایرنا ، اکبر بهنام جو افزود: برای جذب و ماندگاری گردشگران باید بازار جدیدی در صنعت گردشگری اردبیل تعریف شده و طرح های خلاقانه و متفاوت به نسبت سال های گذشته عملیاتی شود.
وی اظهار کرد: تمام مسئولان دستگاه های اجرایی باید به این مهم توجه و برای عملیاتی شدن طرح های جدید و خلاقانه تلاش کنند.
وی همچنین بر لزوم خروج گردشگری استان از وضعیت فصلی تاکید و خواستار توجه به مقوله 'زمستان بیدار' و بهره گیری از ظرفیت تشکل های مدنی در این زمینه شد.
او افزود: زمستان بیدار با تخفیف در مراکز اقامتی و آبدرمانی ها و اجرای یک جشنواره عملیاتی نمی شود و ضروری است با برنامه های خلاقانه نسبت به جذب و ماندگاری مسافران اقدام شود.
او همچنین صیانت و حفاظت از آثار طبیعی و تاریخی استان از جمله شهر یری مشگین شهر و ساماندهی بقعه شیخ کلخوران را ضروری دانست.
وی افزود: استانداری اردبیل آماده حمایت از طرح های مختلف گردشگری کودک و گردشگری طبیعت است و لازم است از فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت لازم صورت گیرد تا ایده های خلاقانه اجرا کنند.
به گفته استاندار اردبیل ، در این استان احداث هتل های پنج ستاره نیز ضروری است و انتظار می رود موانع حضور سرمایه گذاران رفع شود.
او خواستار پیگیری احداث پیست های اسکی نیز شد و تشریح کرد: اردبیل ظرفیت کم نظیری در گردشگری کوهستان دارد که لازم است مورد توجه قرار بگیرد.
بهنام جو تدوین بسته سرمایه گذاری گردشگری در این استان را اقدامی مثبت دانست و خواستار حمایت واقعی سرمایه گذاران استان شد.
اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.