به گزارش خبرنگار ایرنا ، طی روزهای اخیر ساکنان اردبیل از هوای بطور نسبی گرم بهاری برخوردار شده و بخاری ها و لوازم گرمایشی را خاموش کرده بودند ولی با نفوذ جبهه هوای سرد فعال و استقرار حال و هوای پاییزی در منطقه دوباره مجبور به پوشیدن لباس های ضخیم شدند.
دمای ایستگاه مرکزی اردبیل در عصر سه شنبه 10 درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده که باتوجه به روند کاهشی و نفوذ هرچه بیشتر مرکز جبهه انتظار می رود در طول امشب تا سپیده دم فردا ساکنان منطقه هوای به مراتب سردتری را تجربه نمایند.
بارش باران که از حدود نیم ساعت قبل در اردبیل آغاز شده ادامه دارد و با توجه به پیش بینی تشدید آن در ساعات آینده احتمال آبگرفتگی های مقطعی در محله های کم ارتفاع شهر وجود دارد.
از بعضی شهرستان های استان اردبیل از جمله نمین، نیر، سرعین ، گرمی و مشگین شهر نیز استقرار هوای سرد و بارش باران با شدت و ضعف متناوب گزارش شده است.
هواشناسی برای استان اردبیل طی 2 روز پیش رو بویژه در ساعات عصر و اوایل شب بارش های رگباری همراه با رعد و برق و در بعضی نقاط ریزش تگرگ پیش بینی کرده است.
اداره کل مدیریت بحران اردبیل از ساکنان این شهرستان ها خواسته است که باتوجه به آشفتگی های جوی و احتمال جاری شدن سیلاب موارد ایمنی مانند خودداری از قرارگیری در بستر رودخانه ها ، پرهیز از بردن احشام به چرا در کوهپایه ها، استقرار در فضاهای بسته هنگام وقوع آذرخش و نظایر آن را رعایت نمایند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از وضعیت هوای بسیار متغیر برخوردار است. پیشینیان منطقه از دهم اردیبهشت تا بیستم خرداد را در زبان ترکی قیرخ ایکیندی (چهل بعداز ظهر) نامیده و بر این باورند که در این بازه در اکثر عصرها بارش های تندری در منطقه به وقوع می پیوندد.
6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.