معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: شهرداران شهرهای مختلف باید نسبت به تهیه تابلوهای دیجیتالی جمعیتی که در آن آمارها به صورت دقیق اطلاع‌رسانی شود اقدام کنند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی نواداد در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اردبیل اظهار کرد: باید دستور جلسه به اطلاع اعضا برسد تا آنها با آمادگی کامل و براساس این دستور جلسه طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کنند تا این جلسات خروجی مشخصی را داشته باشد.
 
وی با اشاره به آمار غلط به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق در استان به ثبت می‌رسد، خاطرنشان کرد: چنین چیزی صحت ندارد و باید آن را اینگونه اصلاح کرد که در استان اردبیل چهار مورد ازدواج ثبت می‌شود و در مقابل آن یک مورد طلاق نیز در دفاتر به ثبت می‌‌رسد که این آمارها هیچ ربطی به ثبت ازدواج و طلاق به هنگام ندارد.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: البته این موضوع را مسئولان کشوری نیز تائید کردند که در بحث طلاق آمارها ممکن است مربوط به ثبت ازدواج سال‌های گذشته باشد و اینگونه نیست که امروز چهار ازدواج به ثبت برسد و به دنبال آن به سرعت یک طلاق نیز از درون همان ازدواج سربرآورد.
 
نواداد در ادامه بیان کرد: در این شورا ما با دعوت از سه نفر از اساتید مجرب حوزه جمعیت‌شناسی و جامعه‌شناسی سعی خواهیم کرد به تناسب دستور جلسات از شهردار اردبیل و روسای برخی دانشگاه‌ها دعوت کنیم تا در این زمینه اظهارنظرهای کارشناسی و دقیقی را انجام دهند.
 
وی از شهردار مرکز استان و شهرداران سایر شهرها نیز خواست؛ تا به سرعت و با همکاری مرکز آمار و اطلاعات استان نسبت به تهیه تابلوهای دیجیتالی جمعیتی اقدام و در ورودی شهرها آن را نصب کنند تا این آمار و ارقام در برابر چشم همگان قرار گیرد.
 
این مسئول تصریح کرد: ما باید هشدارهای جمعیتی را در این استان به ویژه روند رو به رشد جمعیت سالمند را جدی بگیریم و از هم اکنون برنامه‌‌ریزی و هدفگذاری‌مان به گونه‌ای باشد تا نظیر بحران آب که بایستی از 10 سال پیش برای آن برنامه‌ریزی می‌کردین تا امروز دچار بحران آب نمی‌شدیم هدفگذاری معقول انجام شود.
 
در این جلسه مدیر کل بهزیستی استان اردبیل نیز به مغایرت آماری ثبت احوال و ثبت اسناد در مورد اعلام نرخ طلاق در استان اشاره کرد و افزود: روند تغییرات جمعیتی و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه برای ما بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌‌رسد.
 
بهزاد ستاری خاطرنشان کرد: جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند و این نرخ رشد واقعا نیازمند هدفگذاری و برنامه‌ریزی صحیح در ارائه خدمات به جامعه سالمندان خواهد بود که امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.