به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز شنبه در نشست فصلی قضات استان افزود: بحث پیشگیری از وقوع جرم موضوعی است که برای محقق شدن آن نیازمند آن هستیم تا تمام اجزای دستگاه قضایی در کنار سایر نهادها و دستگاه های اجرایی برنامه ریزی و همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب و دلخواه برسیم.
وی بر لزوم فعال بودن بیش از پیش شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: این شورا در شهرستان ها به ریاست روسای حوزه های قضایی باید بیش از پیش فعال باشند و با همکاری با سایر دستگاه های اجرایی در راستای کاهش جرایم فعال باشند.
او افزود: فعال کردن واحدهای مشاوره به ویژه در بحث طلاق و حمایت از سرمایه گذاری های مشروع که یکی از سیاست های کلی نظام و از اهداف کلیدی دستگاه قضایی بوده و در رونق اقتصادی و تولید و اشتغال در استان بسیار موثر است باید با اهتمام ویژه ای دنبال شود چرا که از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی که ناشی از فقر و بیکاری است پیشگیری می کند.
وی همچنین با ارائه گزارش از فعالیت های ستاد دیه استان گفت: در سال گذشته 437 نفر محکوم مالی جرایم غیرعمد به مبلغ محکومیت حدود 300 میلیارد ریال توسط ستاد دیه و کمک خیرین از زندان های استان آزاد شدند.
وی افزود: برغم همه تلاش های انجام شده بیش از 700 نفر محکوم مالی در زندان های استان بسر می برند که نیازمند کمک و مساعدت خیرین استان می باشند.
رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این همایش گفت: در راستای ایجاد هماهنگی برنامه های استانی دستگاه قضایی و اولویت بندی اجرای این برنامه ها، بطور مستمر و مداوم نشست فصلی قضات استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد علی قاصدی افزود: مجموعه قضایی استان تلاش دارد سهمی در حمایت از تولیدات داخلی داشته باشد و برای حمایت از سرمایه گذاری مشروع و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال با استفاده از ظرفیت های کمیته حمایت از سرمایه گذاری استان اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.