بهروز آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات پایش و مبارزه با آفات نیز از جمله آفت شته مومی کلزا در این شهرستان همچنان ادامه دارد.
وی تشریح کرد: زمان مبارزه علیه آفت شته که از مهم ترین آفات کلزا محسوب می شود زمانی است که کلونی شته ها در حاشیه مزرعه و همچنین به صورت پراکنده در داخل مزرعه و جود داشته و قبل از باز شدن گل ها اگر آلودگی باشد با هماهنگی کارشناسان حفظ نباتات سمپاشی می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در پایش های انجام شده ، امسال جمعیت این آفت نسبت به سال های گذشته در مزارع کلزا در این شهرستان خیلی محدود است ، به لحاظ رعایت اصولی مدیریت آفات و مدیریت تولید محصولات کشاورزی نیاز به کنترل شیمیایی در کل سطح مزرعه نیست و در صورت لزوم نسبت به کنترل شیمیایی به صورت موضعی اقدام می شود.
او اظهار کرد: به دلیل گرم شدن هوا و با توجه به حساسیت کلزا به شته، کشاورزان باید ضمن پایش منظم مزارع خود در صورت مشاهده هرگونه علایم خسارت با مراجعه به نزدیک ترین مراکز جهاد کشاورزی یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با کارشناسان حفظ نباتات همکاری و مشورت لازم را داشته باشند تا در کنترل این آفت تاخیری صورت نگیرد.
وی به کشاورزان توصیه کرد با عمل به توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به تهیه سموم آفت کش از فروشگاه های مجاز اقدام کنند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.