به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی همزمان با نیمه شعبان در آیین گشایش و بهره برداری مهدیه اردبیل افزود: بر اساس روایات معتبر یگانه منجی عالم بشریت در زمانی ظهور خواهد کرد که دنیا از ظلم و گناه پر شده باشد و اکنون ما شاهدیم که زورگویان چگونه در نقاط مختلف جهان سرگرم ظلم و ستم هستند.
وی اظهار کرد: در روزگاری که نظام سلطه و زورگویان در کشورهای مختلف دنیا با نام جامعه جهانی ، دنیا را با برخورداری از حق ویژه اداره می کنند، فرهنگ مهدویت به یاری بشریت آمده و تمام آزادگان در زیر پرچم حق با کافران و ظالمان مبارزه و عدل الهی را بر جهان حاکم می نمایند.
او گفت: در چنین اوضاعی که تبعیض و ناعدالتی بر جهان حاکم بوده و آمریکا غلامان حلقه به گوش خود را در کشورهای عربی بر سر کار آورده و آخوندهای درباری به نفع رژیم اشغالگر قدس، فلسطین را غاصب معرفی می کنند و هر روز شاهد کشتار زنان و کودکان در کشورهایی مانند یمن، عراق ، بحرین ، سوریه و ... می باشیم ، وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل به دست حضرت صاحب الزمان (عج) تحقق خواهد یافت.
وی با بیان اینکه سردمداران کفر با بروز این نشانه ها به وحشت افتاده اند ادامه داد : آنها با توسل به هر شیوه ای و ازجمله مسموم کردن افکار و اذهان مردم بخصوص نسل جوان و تضعیف باورهای مذهبی در بین مردم قصد دارند اهداف پلیدشان را پیاده نمایند.
امام جمعه اردبیل در قسمتی از سخنانش مهدیه اردبیل را یک بنای عظیم و فاخر و با معماری نفیس دانست و از دست اندرکاران و به ویژه سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در ساخت این بنا تقدیر کرد.
آیت الله عاملی افزود: این بنا به عنوان یک مرکز علمی و تحقیقاتی نه تنها برای مردم ولایت مدار اردبیل بلکه در مقیاس بسیار وسیع منشاء خدمات معنوی فراوانی در ارتباط با ترویج فرهنگ و موازین اسلامی و مهدوی و هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مولودی خوانی و شعرخوانی در وصف قائم آل احمد حضرت مهدی موعود عجل از برنامه های جنبی این مراسم بود که با استقبال چشمگیر دوستداران اهل بیت (ع) اردبیل مواجه شد.
بنای مهدیه اردبیل که در زیربنایی به مساحت چهار هزار متر مربع ساخته شده است علاوه بر کاربری های فرهنگی و مذهبی همه روزه پذیرای نمازگزاران در نوبت های صبح ؛ ظهر و شب خواهد بود.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.