بهمن حسین‌زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغالزایی در بخش های مختلف و دستگاه های اجرایی استان احصا شده و تا پایان سال ایجاد 20 هزا شغل جدید در این استان هدف گذاری شده است.
وی اظهار کرد: با افتتاح طرح های اساسی استان در حوزه آب و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در بخش صنعت و خدمات زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن این هدف باید هر چه سریعتر فضای کسب و کار در استان ارتقا یافته و زیرساخت‌های تولید و سرمایه‌گذاری فراهم و حمایت‌ها و تسهیلات نیز به سمت کارآفرینی و طرح‌های اشتغالزا هدایت شوند.
وی تاکید کرد: استفاده بهینه از منابع استان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزا یکی از راهکارهای موثر برای تحقق ایجاد 20 هزار شغل در استان می‌باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل با اشاره به اینکه برای بهبود فضای کسب و کار و فراهم نمودن بستر سرمایه‌گذاری پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان راه‌اندازی می‌شود افزود: پنجره واحد با هدف حذف کاغذبازی اداری و کاستن از مراجعه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به دستگاه‌های اجرایی جهت تسریع در توسعه اقتصادی، اشتغال مولد و ارائه خدمات مطلوب به سرمایه‌گذاران در مراحل مختلف است.
حسین‌زاده گفت: همچنین برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران برای حضور در استان، لکه‌های سرمایه‌گذاری تعیین و اقدامات اساسی جهت معرفی توانمندی ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری با برگزاری جلسات، همایش‌ها و دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سفرا و رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های کشورهای خارجی صورت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: بانک‌ها نیز باید در فرایند پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی به سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی نهایت همکاری را داشته باشند و کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
براساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری در این استان 11 درصد و شمار بیکاران 65 هزار نفر است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.