با حضور 140 ورزشکار از چهار استان کشور مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور به میزبانی اردبیل آغاز شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در مجموعه شهید دیرین اردبیل برگزار شد مسابقات کشتی فرنگی نونهالان یادواره شهید مدافع حرم دهقانی‌نیا در حالی با حضور 6 تیم از استان‌های اردبیل، قم، البرز، گیلان و مازندران آغاز شد که کشتی‌گیران قدری در این مسابقات باهم رقابت می‌کنند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل در مراسم آغازین این رقابت‌ها در مجموعه ورزشی شهید دیرین اردبیل اظهار کرد: ما برای دومین بار این مسابقات را با حضور 140 کشتی‌گیر در قالب 6 تیم برگزار می‌کنیم که دو تیم از استان اردبیل در این مسابقات حاضر هستند.
صاحب خاطرنشان کرد: بعد از افتتاح این مسابقات با حضور مسئولان استانی و پیشکسوتان در رشته کشتی به ویژه کشتی فرنگی و تجلیل از خانواده شهید دهقانی‌نیا این رقابت‌ها امروز برگزار و نفرات منتخب معرفی خواهند شد.
وی به برگزاری المپیاد درون‌مدرسه‌ای در استان در سالتحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: ما از سال گذشته این مسابقات را در مدارس استارت زدیم و از هفته تربی‌ای در استان در سالتحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: ما از سال گذشته این مسابقات را در مدارس استارت زدیم و از هفته تربیت‌بدنی سال گذشته تاکنون در رشته‌های مختلف این مسابقات به صورت مدرسه‌ای، منطقه‌ای برگزار شده و مرحله استانی آن نیز آخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
این مسئول بیان کرد: منتخبین المپیاد ورزشی به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد و امیدواریم تیم استان اردبیل قوی‌تر از سال گذشته در این رقابت‌ها حاضر شوند.
صاحب تصریح کرد: دانش‌آموزان ما در رشته‌های مختلف ورزشی در سالتحصیلی گذشته در کسب مدال و موفقیت در رشته‌های مختلف با 105 درصد رشد در کسب افتخارات روبرو بودند.
وی بیان کرد: در المپیاد درون‌مدرسه‌ای امسال 120 هزار دانش‌آموز در مناطق و نواحی 19 گانه استان اردبیل مشارکت داشتند که در مجموع دانش‌آموزان استان 77 مدال کشوری و یک مدال جهانی را در رشته دومیدانی به دست آوردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.