مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: حدود ۹۹ درصد حمل کالا در سطح استان از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می گیرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی رحمتی در نشست خبری در پایانه مرزی بیله سوار گفت: پایانه مرزی با گمرک متفاوت است و در گذر زمان مدیریت پایانه مرزی بیله سوار به سازمان راهداری محول شده است. 
وی با بیان اینکه پایانه مرزی بیله سوار با تجمیع نمایندگی هایی از ۱۴ دستگاه اجرایی استان شکل گرفته است، افزود: در ایام نوروز نیز برنامه هایی را در قالب ستاد سفرهای نوروز داشتیم. 
رحمتی ادامه داد: تردد روزانه مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در روزهای عادی به ۲ هزار نفر و در طول تعطیلات عید نوروز نیز این آمار به ۸ هزار نفر در روز رسید. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: در طول تاریخ اداره راه و شهرسازی استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل در سال ۹۶ حداقل در هر شهرستان ۱۸ کیلومتر عملیات روکش آسفالت انجام داده است. 
وی گفت: آمار تردد مسافر از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین حدود ۹۱ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش را نشان می دهد و تردد ۲ هزار و ۵۸۱ سواری از پایانه نیز با ده درصد افزایش مواجه بود. 
رحمتی افزود: در سال ۹۶ واردات از پایانه مرزی بیله سوار ۱۰۷ درصد افزایش، صادرات ۲۴ درصد افزایش و جابه جایی مسافر در ۱۲ ماهه نیز حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را شامل می شود. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ادامه داد: در طول زمستان و فصول بارندگی سال گذشته مصرف نمک در سطح جاده های استان اردبیل به ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن رسید که در تلاش هستیم با توجه به آسیب های نمک، مصرف این ماده در سال جدید را کاهش دهیم. 
وی گفت: حدود ۹۹ درصد حمل کالا در سطح استان از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می گیرد. 
رحمتی با بیان اینکه بحث هوشمندسازی زیرساخت های جاده ها از برنامه های پیش روی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل است، افزود: در استان، کار ساخت ۵ ساختمان راهدارخانه در بحث زیرساخت ها در شهرستان های مختلف در دست اجرا داریم و ۲۴ دستگاه دوربین ثبت تخلفات نیز در جاده های استان نصب شده است. 
وی اضافه کرد: هر چند در سال های اخیر اعتباراتی مناسب به حوزه راهداری و حمل و نقل استان اردبیل اختصاص یافته است، اما نیاز استان برای رفع کاستی ها بیشتر از اینهاست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.