معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: به دنبال راه‌اندازی نظام جامع خدمات بهزیستی تلاش می‌کنیم در سطح کشور با جامعیت بیشتر نظام جامع ارائه خدمات اجتماعی را راه‌اندازی و فعال‌تر کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حبیب‌الله مسعودی فرید در سفر به اردبیل و نشست با مدیران سازمان بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: ما برای توانمندی زنان سرپرست خانوار و همچنین خدمات‌رسانی به معلولان و توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک روستایی فعالیت‌های خوبی را در چند سال اخیر شاهد بودیم و در کنار آن بحث توسعه مهدهای روستایی و طرح غربالگری شنوایی و بینایی را به شکل گسترده انجام می‌دهیم.
وی ضرورت فعال شدن مجتمع‌های خدمات بهزیستی را با رویکرد تجمیع این خدمات یادآور شد و خاطرنشان کرد: در همین راستا به زودی نظام جامع ارائه خدمات اجتماعی با محوریت بهزیستی در کشور توسعه یافته و از حالت پایلوت به حالت فراگیر درمی‌آید.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی موافقت شورای اجتماعی کشور را با ایجاد این نظام جامع به عنوان الگوی موفق یادآور شد و گفت: ما اخیرا با وزیر بهداشت نشستی را برگزار کردیم و خواستار همراهی مجموعه بهداشت و درمان در ارائه خدمات اجتماعی در کشور شدیم.
مسعودی فرید ادامه داد: ما این نظام جامع را با هدف جلوگیری از اقدام پراکنده بهزیستی در ارائه خدمات متنوع به جامعه هدف تدوین کردیم و سعی‌مان بر این است با این اقدام بهره‌وری و رضایتمندی مردم را ارتقا دهیم.
وی افزود: فاز آزمایشی این طرح هم اکنون در اسلام‌شهر تهران در حال اجراست و ما قصد داریم با همراهی تمامی دستگاه‌ها و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی بتوانیم این نظام جامع را اجرایی و حوزه مددکاری را با ایده‌پردازی‌ها و خلاقیت‌های متفاوت تقویت کنیم.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه به فعالیت تخصصی و جامع مددکاری اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: مددکاری در سه حوزه خانواده و مدرسه، بیماران و اختلالات روانشناسی، عمومی و تامین سلامت در حوزه بیمارستان‌ها تعریف می‌شود که بیشترین تاکید ما بر توسعه و تقویت مددکاری مدرسه از همان دوران کودکی است.
مسعودی فرید بیان کرد: البته در حال حاضر طرح نماد در مدارس اجراست که امیدواریم با همراهی و کمک به اجرای این طرح تا پایان سال 98 بتوانیم در همه مدارس این طرح فراگیر را اجرایی کرده و عملیاتی کنیم.
وی همچنین از تهیه 24 جلد کتاب در این راستا خبر داد و گفت: ما در حوزه مددکاری اجتماعی برای کاهش آسیب طلاق نیز اقدامات خوبی را آغاز کردیم به طوری که با مداخلات به موقع و به شکل تخصصی و حرفه‌ای سعی داریم با رصد موضوع طلاق دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را در این حوزه تعدیل کنیم.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کار تخصصی مددکاران را در کنترل و کاهش آسیب طلاق در گروه سنی کودک و نوجوان یادآور شد و بیان کرد: با مداخله به هنگام سعی داریم تا از آسیب‌پذیری کودکان در این حوزه بکاهیم تا خانواده‌های درگیر و غیرموثر در این زمینه نتوانند فرزندان خود را نیز گرفتار اعتیاد کنند.
مسعودی فرید افزود: در آخرین ارزیابی در حوزه فعالیت‌های مددکاری استان اردبیل جزو چهار استان‌ برتر کشور بوده ولی همچنان امیدواریم با خلاقیت، ابتکار و نوآوری مددکاران ما بتوانند در حوزه مسئولیت خود موفق عمل کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.