رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال از 18 تا 20 فروردین همزمان با سراسر کشور در کلیه مناطق روستایی، سیاری و عشایری شهرستانهای استان بصورت فعال و خانه به خانه برای کودکان زیر پنج سال انجام می گیرد.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، قدرت اخوان اکبری در نشست با خبرنگاران اضافه کرد: در این برنامه حدود 27000 هزار کودک زیر 5 سال بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه می شوند و نوبت دوم این برنامه از تاریخ 2 تا 24 اردیبهشت ماه انجام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  با اشاره به اجرای طرح سلامت در ایام تعطیلات نوروز افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال اجرا شد و در این مدت بیش از 89 هزار و 500 نفر به اورژانس بیمارستانها در استان مراجعه کردند .   
اخوان اکبری با اشاره به فعالیت امداد نوروزی اورژانس استان اردبیل در ایام تعطیلات نوروز گفت: امسال در ایام تعطیلات نوروز در استان 320 نفر با 60 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس در 48 پایگاه اورژانس و 6 ایستگاه سلامت نوروزی به مسافران ارائه خدمت می کردند .   
 وی اضافه کرد : 2 هزارو 836 ماموریت پیش بیمارستانی، انتقال 883 نفر مصدومان حوادث ترافیک جاده ای و انتقال یک هزارو 781 نفر مصدومان حوادث شهری به مراکز درمانی، انتقال 175 نفر بیمار بین مراکز درمانی و انتقال 2 نفر مصدوم با اورژانس هوایی از جمله خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی بود .   
وی با بیان اینکه امسال در ایام تعطیلات نوروز 19 هزار و 956 مورد نظارت بر اماکن تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن بین راهی صورت گرفته است، گفت: در این مدت 18 هزارتن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از این اماکن کشف شده و 222 پرونده نیز تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است .   
    وی با بیان اینکه    هم اکنون یک هزارو 750 تخت بیمارستانی در استان اردبیل فعال است، اضافه کرد:  تلاش می شود برای رفاه حال مردم تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان افزایش یابد بطوریکه مسئولان عالی استان در پی اخذ مجوز برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی هستند و این بیمارستان با مشارکت سرمایه گذران داخلی یا با استفاده از فایناس خارجی احداث خواهد شد و امیدواریم طرح مطالعاتی آن امسال شروع شود .   
اخوان اکبری با اشاره به اینکه امسال بیمارستان امام رضا، مرکز ترومای اردبیل و بیمارستان پارس آباد به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: با تکمیل بیمارستان 140 تختخوابی مشگین شهر تعداد تخت‌های این بیمارستان به 220 تخت افزایش خواهد یافت .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.