دکتر قدرت اخوان اکبری روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: هم اکنون یک هزارو 750 تخت بیمارستانی در استان اردبیل فعال است و تلاش می شود برای رفاه حال مردم تعداد تخت های بیمارستانی در استان افزایش یابد.
وی اظهار کرد: مسئولان عالی استان در پی اخذ مجوز برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی هستند و این بیمارستان با مشارکت سرمایه گذران داخلی یا با استفاده از فایناس خارجی احداث خواهد شد و امیدواریم طرح مطالعاتی آن امسال شروع شود.
وی با اشاره به طرح های عمرانی استان بیان کرد: امسال بیمارستان امام رضا، مرکز ترومای اردبیل و بیمارستان پارس آباد به بهره برداری خواهد رسید و با تکمیل بیمارستان 140 تختخوابی مشگین شهر تعداد تخت های این بیمارستان به 220 تخت افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اجرای طرح سلامت در ایام تعطیلات نوروز امسال در استان اضافه کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال اجرا شد و در این مدت بیش از 89 هزار و 500 نفر به اورژانس بیمارستانها در استان مراجعه کردند.
وی ادامه داد: در این مدت تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی به صورت سرپایی بیش از 78 هزارو 450 نفر، تعداد بیماران بستری در اورژانس و سایر بخش ها 11 هزارو 51 نفر، تعداد بیماران انجام عمل جراحی اورژانسی 956 نفر و تعداد بیماران انجام عمل جراحی غیر اورژانسی هم 557 نفر بودند.
اخوان اکبری با اشاره به فعالیت امداد نوروزی اورژانس استان اردبیل در ایام تعطیلات نوروز گفت: امسال در ایام تعطیلات نوروز در استان 320 نفر با 60 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس در 48 پایگاه اورژانس و 6 ایستگاه سلامت نوروزی به مسافران ارائه خدمت می کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: 2 هزارو 836 ماموریت پیش بیمارستانی، انتقال 883 نفر مصدومان حوادث ترافیک جاده ای و انتقال یک هزارو 781 نفر مصدومان حوادث شهری به مراکز درمانی، انتقال 175 نفر بیمار بین مراکز درمانی و انتقال 2 نفر مصدوم با اورژانس هوایی از جمله خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی بود.
وی با بیان اینکه امسال در ایام تعطیلات نوروز 19 هزار و 956 مورد نظارت بر اماکن تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن بین راهی صورت گرفته است، اظهار کرد: در این مدت 18 هزارتن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از این اماکن کشف شده و 222 پرونده نیز تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.