عادل خلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت تعداد گردشگرانی که از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان دیدن کرده اند نسبت به زمان مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش نشان می دهد.
وی گفت: در تعطیلات نوروز سال گذشته 193 هزار گردشگر نوروزی به این شهرستان سفر کردند.
او با بیان اینکه از مجموع گردشگران و میهمانان نوروزی امسال خلخال 20 هزار و 180 نفر در مناطق مختلف این شهرستان اقامت کرده اند، افزود: میزان اقامت گردشگران نیز در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش دارد.
وی گفت: بیش از پنج هزار جلد نقشه و بروشور معرفی مناطق گردشگری شهرستان تهیه شده از سوی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال در 15 روز تعطیلات در پایگاه های استقبال و راهنمایی مسافران نوروزی به گردشگران ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون و 292 هزار گردشگر داخلی و خارجی به این شهرستان سفر و از جاذبه های گردشگری آن دیدن کردند، افزود: مجموع گردشگران این شهرستان تا پایان امسال افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان های گیلان ، زنجان و آذربایجان شرقی واقع است. این شهرستان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری برای بازدید گردشگران می باشد.
واقع شدن پنج روستای نمونه و هدف گردشگری استان اردبیل از جمله روستای هدف گردشگری و دارای امکانات بوم گردی کزج ، منطقه گردشگری اندبیل ، ازناو ، جاده توریستی خلخال - اسالم و ده ها بقعه متبرکه و واقع شدن 50 درصد از مجموع امام زاده های استان اردبیل در این شهرستان ، خلخال را به یکی از قطب های گردشگری تبدیل کرده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.