به گزارش ایرنا ، فرهاد غیبتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 27 درصد افراد آسیب دیده در چهارشنبه سوری ، در حین عبور از مناطق پر خطر، 12 درصد درحین تماشا و 4.2 درصد هم در حین پریدن از روی آتش آسیب می بینند.
وی با بیان اینکه در چهارشنبه سوری حوزه پیشگیری مهمتر از حوزه درمان است، اظهار کرد: خانواده ها نقش بسیار مهمی در جلوگیری از حوادث احتمالی در این روز دارند و می توانند با آگاهی بخشی به نوجوانان و جوانان مانع حوادث ناگوار شوند.
وی با اشاره به اینکه هر سال شاهد حوادث ناگوار و دلخراشی در روزهای منتهی به آخر سال هستیم، بیان کرد: در سالهای 92، 93 و 94 در آیین های چهارشنبه سوری به ترتیب 81، 69 و 78 تن در استان اردبیل مصدوم شده بودند.
وی اضافه کرد: پارسال در استان در روزهای منتهی به آخر سال هشت نفر به علت درست کردن و نیز استفاده از مواد محترقه جان خود را از دست دادند .
غیبتی گفت: علت بیش از 80 درصد حوادث در چهارشنبه سوری استفاده و تولید مواد محترقه دست ساز است و اصولا در خانواده های کم در آمد و در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر استفاده و تولید این مواد برای کسب درآمد بیشتر است.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل افزود: در یکی از نخستین حوادث روزهای پایانی امسال ،روز جمعه در شهر اردبیل مواد محترقه در دستان پسر بچه 13 ساله ای منفجر شده و باعث قطع 2 انگشت وی شد.
غیبتی خواستار توجه و مراقبت بیشتر والدین از فرزندان خود شد و اظهار کرد امیدواریم با همکاری آحاد مردم به ویژه خانواده ها امسال چهارشنبه سوری و روزهای منتهی به آخر سال بدون حادثه داشته باشیم.
/6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.