به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جریان عیادت از بیماران کلیوی بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال افزود: هم اکنون 60 بیمار دیالیزی به صورت روزانه در این بیمارستان دیالیز می شوند که بسیاری از این بیماران برای ادامه درمان خود و نیز تامین هزینه زندگی خانواده نیازمند توجه و حمایت مالی مردم خیر و نوع دوست هستند.
وی با قدردانی از دست اندرکاران انجمن حمایت از بیماران کلیوی خلخال بیان کرد: با بهره برداری از درمانگاه خیریه تخصصی بیماران کلیوی خلخال که از سوی این انجمن در حال احداث است بسیاری از مشکلات بیماران کلیوی و دیالیزی از جمله مشکل اسکان بیماران روستایی در شهر برطرف خواهد شد.
در این مراسم که بمناسبت گرامیداشت سالروز ملی دیابت و هفته حمایت از بیماران کلیوی برگزار شد برات باقری ، مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خلخال نیز از زیرپوشش بودن 50 بیمار دیالیزی و 25 بیمار پیوند کلیه توسط این انجمن شهرستان خبرداد.
وی افزود: پرداخت مستمری ماهانه به بیماران دیالیزی نیازمند و توزیع سبد غذایی ماهانه در بین خانواده آنها از جمله حمایت های مالی این انجمن از بیماران کلیوی این شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی خلخال نخستین درمانگاه در استان اردبیل است که با کمک مالی مردم خیرخواه این شهرستان در حال احداث است گفت: برای اجرای این طرح با زیربنای یک هزار و 560 مترمربع و در پنج طبقه تاکنون بالغ بر هشت میلیارد ریال هزینه شده و طرح 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در این مراسم با اهدای هدایایی از بیماران کلیوی بستری در بیمارستان خلخال و نیز پرستاران پرتلاش این بیمارستان تجلیل شد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.