به گزارش خبرنگار ایرنا بهروز ندایی ؛ شامگاه چهارشنبه در نشست کمیسیون ایمنی راهها و تحلیل تصادف های جاده ای استان اردبیل افزود : افزایش سفرهای مختلف به واسطه بالا رفتن تعداد جمعیت و نیز توسعه صنعت گردشگری در چند سال اخیر گسترش کیفی و کمی محورهای مواصلاتی کنونی استان اردبیل را باتوجه به حجم فراوان ترددهای بین جاده ای به خصوص به هنگام اوج سفرها مانند تعطیلات نوروز و تابستان ضروری کرده است.
وی با بیان اینکه هدف ما تامین امنیت جانی و مالی مسافران و ایجاد امکانات ؛ تجهیزات و زیرساخت های لازم برای آرامش و اطمینان مردم در سفرهاست اظهار کرد : تبدیل جاده های اردبیل به آستارا و اردبیل به سرچم به عنوان دو محور پرتردد استان اردبیل در برنامه قرار گرفته است.
وی یادآوری کرد : در صورتی که طی چند سال آینده میزان تردد در جاده اردبیل - سراب - بستان آباد نیز افزایش یابد کار مطالعه تبدیل این محور به آزادراه به عنوان یک برنامه دراز مدت آغاز خواهد شد.
معاون عمرانی استاندر اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش رساندن حجم وقوع تصادف های رانندگی منجر به فوت و جرح در استان اردبیل را به پایین ترین حد یک آرزوی بزرگ و در عین حال تحقق یافتنی ذکر و اظهار کرد : بخشی از این کار به فعالیت های ارگانهای ذیربط در زمینه تامین امکانات ؛ تجهیزات و زیرساخت های لازم جاده ای و امدادرسانی به موقع به مصدومان مربوط می شود.
ندایی ؛ در عین حال بخش دوم این خواستهء مهم را مربوط به فرهنگسازی و همت خود مردم ازطریق رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی و در مجموع احترام به حقوق افراد دیگر دانست و افزود : انواع تولیدهای فرهنگی رسانه های گروهی ؛ نویسندگان و هنرمندان در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد : البته به خاطر تکمیل این زنجیره باید ارگانها و اداره های ذیربط نیز به تکالیف و وظایفشان تا آنجا که امکانپذیر است به درستی عمل نموده و در انجام کارهایی مانند خط کشی و آسفالت گذرگاهها ؛ نصب علائم راهنمایی و بطور کلی استانداردسازی معابر و مواردی که منجر به کاهش میزان تصادف های رانندگی می شود کوتاهی ننمایند.
وی اقدام های ارگانهای کمک رسان مانند جمعیت هلال احمر و فوریت های پزشکی را نیز برای موارد بعد از وقوع تصادف ها و حوادث مشابه ضروری ذکر و خاطرنشان کرد : در مجموع فعالیت این ارگانها در استان اردبیل رضایت بخش است.
معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه سخنانش با اشاره به در پیش بودن عید باستانی نوروز گفت : پیش بینی می شود که باتوجه به افزایش مبالغ مربوط به عوارض خروج از کشور و نیز بالا رفتن نرخ دلار مردم عزیز کشورمان با پرهیز از سفرهای خارجی به انجام سفرهای داخلی روی آورند.
ندایی ؛ افزود : همچنین باتوجه به شناسانده شدن استعدادها و جاذبه های سیاحتی استان اردبیل در سال های گذشته برای بسیاری از مردم ایران انتظار می رود که این عامل نیز در صورت مساعد بودن وضعیت هوا روی ورود تعداد فراوانی از مسافران به استان اردبیل طی نوروز امسال موثر باشد.
او با بیان اینکه در کمیته سفر استان اردبیل برای عرضه خدمات مناسب در زمینه های گوناگون به گردشگران نوروزی تصمیم گیری و برنامه ریزی می شود گفت : تمام مدیران ذیربط باید در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی به شکل کامل آماده باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل ترتیب یافت اعلام شد که جمعیت هلال احمر این استان با 13 پایگاه ثابت و چهار پست در محورهای پرتردد در طول اجرای طرح نوروزی مستقر می باشند و عملیات پروازهای هوایی امدادی و نیز تعداد یکصد نفر از پرسنل امدادگر در مواقع برف و کولاک به کمک مسافران خواهند شتافت.
همچنین شش پایگاه سلامت متعلق به فوریت های پزشکی اردبیل در محورهای پرتردد این استان دایر و 300 نفر از نیروهای امدادگر ، پزشک ، پرستار و ... به همراه مقادیری داروهای ضروری سفر برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی آماده بوده و آمبولانس های هوایی و مراکز درمانی و بیمارستانها نیز به صورت روز و شبانه آماده خواهند بود.
6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.