رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از افتتاح و بهره‌برداری از طرح باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل در بهمن ماه سال آینده خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی واحد در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل با پیشرفت فیزیکی قابل توجه در اردبیل و در منطقه شورابیل در حال است که انتظار می‌رود با اختصاص به موقع اعتبارات بتوانیم در موعد مقرر نسبت به راه‌اندازی این مرکز فرهنگی در اردبیل اقدام کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه احداث این باغ موزه در استان اردبیل در ابعاد فرهنگی برای استان اردبیل بسیار حایز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سالجاری 10 باغ موزه فرهنگی در جای جای کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید که جای دارد این پروژه بزرگ فرهنگی و معنوی در استان نیز تحویل مردم شریف و شهیدپرور گردد.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل در 4.5 هکتار زمین و 6 هزار و 500 مترمربع آمفی‌تئاتر در حال ساخت و ساز است که اقدامات اساسی برای طراحی آن با همکاری پیمانکاران بومی و کشوری انجام شده است.
 
واحد از تهیه محتوای فرهنگی برای این باغ موزه با مشارکت هنرمندان و پژوهشگران عرصه دفاع مقدس خبر داد و افزود: در هفت کمیته فرهنگی و دو کمیته فرهنگی و هنری نسبت به بررسی آثار محتوایی باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل اقدام شده و مجموعه‌ای منسجم و جالب توجه از نظر بصری و معنوی را در این بخش سال آینده در اردبیل شاهد خواهیم بود.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: در باب موزه‌آرایی این مجموعه فرهنگی نیز مدت 8 ماه است که با همکاری پیمانکاران وارد اقدام شده‌ایم و 25 نفر از اساتید، رزمندگان، پیشکسوتان در چهار محور حوزه موزه‌آرایی مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس را زیر نظر دارند.
 
واحد پیشینه تاریخی اردبیل، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ دفاع مقدس و مقاومت و پایداری را چهار محور مورد مطالعه در این باغ موزه اعلام کرد و افزود: در کنار این اقدامات دایره‌المعارف دفاع مقدس استان اردبیل و نقش استان در دفاع مقدس در 10 شهرستان و با تالیف 10 کتاب در دست اقدام است.
 
وی از همکاری مدیران و مجموعه فرهنگی استان در این باب تقدیر کرد و گفت: علیرغم تلاش‌های گسترده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در این بخش 800 میلیارد تومان برای تالیف دایره‌المعارف استان اردبیل اختصاص یافته اما در حالی حاضر ریالی از این اعتبار را دریافت نکردیم که امیدواریم تا پایان سال و اولین فرصت قسمتی از اعتبارات این بخش اختصاص یابد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.