نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عدم پیشرفت علمی در ایران در دهه‌های گذشته سبب شده تا کشورمان مقهور سلطه‌گران و مستبدان قرار گیرد به طوری که چپاول ثروت این کشور به خاطر این غفلت و بی‌توجهی رخ داده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با دانش‌آموزان مستعد و نخبه انجمن‌های اسلامی مدارس استان اردبیل اظهار کرد: ما با مجهز شدن به سلاح علم امروز خود را در سطح جهانی و بین‌المللی سرآمد سایر کشورها قرار دادیم به طوری که تمام کشورهای غربی به واسطه این توان بی‌نظیر کشورمان حرفی برای گفتن ندارند.
وی خاطرنشان کرد: در دوران شاهان مستبد این مرز و بوم ما همواره مرعوب بیگانگان بودیم به طوری که به خاطر نداشتن توان و قدرت علمی حتی نمی‌توانستیم از حق و حقوق خودمان دفاع کنیم در حالی که امروز در بهترین شرایط کشورمان همپای غربی‌‌ها در حوزه علوم و فناوری‌های جدید توانسته به پیشرفت‌های حیرت‌آوری دست یابد.
امام جمعه اردبیل افزود: این پیشرفت‌های علمی در همه حوزه‌ها قدرت و صلابت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده به طوری که دشمن در چنین موقعیتی جرات ندارد خیال خام خود را علنی کند.
عاملی ادامه داد: ما همچنان امیدواریم دانش‌آموزان کشورمان بتوانند با تحصیل و تهذیب شایسته در همه عرصه‌ها برای این مرز و بوم افتخار بیافرینند که قطعا هر چقدر توان علمی خود را افزایش دهیم قدرت ما مضاعف‌تر خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم در سال آینده هر دانش‌آموزی که در کنکور سراسری رتبه زیر 10 را کسب کند یک دستگاه خودرو به او هدیه دهیم که این اقدام را تعدادی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استان در حمایت از حوزه علم و پیشرفت‌های آن در استان انجام خواهند داد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.