عضو شورای شهر اردبیل گفت: برخورد سخت و نامناسب با سرمایه‌گذاران فاجعه جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که خروجی آن به توسعه نیافتگی استان اردبیل منجر خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یعقوب عزیززاده در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مگامال در اردبیل اظهار کرد: در مسیر توسعه و ترقی چند اصل مهم و عنصر زیرساختی باید مورد دقت و توجه قرار گیرد به طوری که در ابعاد مختلف اعم از سواد، بهداشت و میانگین درآمد رشد و بالندگی رخ دهد.
وی با اظهار تاسف از پائین بودن درآمد اردبیلی‌ها از میانگین کشوری خاطرنشان کرد: درآمد اردبیلی‌ها نصف میانگین درآمد کشوری است به طوری که در سال‌های اخیر عده‌ای ببه این نتیجه رسیدند که اردبیل جای مناسب برای زیستن نیست و باید این شهر را به یک محل مناسب‌تر ترک کنند.
عضو شورای شهر اردبیل لازمه افزایش درآمد مردم را تولید ثروت بیان کرد و گفت: تا زمانی که تولید ثروت و افزایش درآمد اتفاق نیفتد رضایتی اتفاق نمی‌افتد و به دنبال آن آرامش مهیا نخواهد شد.
عزیززاده ادامه داد: ما در این مسیر باید از سرمایه‌گذاران به هر شکل ممکن حمایت کنیم و دست سرمایه‌گذاری که در این رکود اقتصادی با شجاعت وارد میدان شده را ببوسیم.
وی تصریح کرد: در کنار جذب مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران نباید به مردم از باب دریافت عوارض بیشتر فشار بیاوریم بلکه ما در شورا و شهرداری به دنبال ایجاد منابع جدید درآمدی هستیم تا افزایش توان توسعه محقق شود.
عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه فرآیند سرمایه‌گذاری در استان اردبیل دچار مشکل شده است، اضافه کرد: ما این مشکل و مانع را با یک نگاه فرهنگی می‌توانیم به خوبی برطرف کنیم که ضرورت دارد با نگاه کارشناسی و واقع‌بینانه از سرمایه‌گذاران دفاع کرده و در عرصه رقابت تمام رفتارها و برخوردهای نامناسب با آنها را کنار گذاشته تا توسعه همه جانبه در گرو سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد.
عزیززاده بیان کرد: دولت به هیچ وجه دیگر قدرت و توان سرمایه‌گذاری را ندارد و حتی براساس اصل 44 قانون اساسی امکان این امر مهیا نیست و بهتر است با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهترین شرایط را برای آنها مهیا کنیم تا اتفاقات مبارک در این عرصه رخ دهد.
مسئول پیگیری منطقه آزاد استان اردبیل اظهار کرد: منطقه آزادی که قرار است در شمال این استان راه‌اندازی شود منبع تولید ثروت خواهد بود و تمام تلاش مسئولان استان و نمایندگان مجلس بر این است تا زمینه تصویب منطقه آزاد به عنوان زیرساخت توسعه استان اردبیل را فراهم کنند.
عزیززاده در پایان گفت: ما به این نتیجه رسیدیم تنها منطقه آزادی که در مرحله تصویب دارای فرودگاه است منطقه آزاد شمال اردبیل می‌باشد چرا که در این منطقه فرودگاهی مناسب دایر شده و فعال است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.